top of page

טיפים לטיול עם הילדים

IMG_20221003_203921_edited.jpg

טיול עם הילדים הוא טיול אחר.  טיול עיר, לרוב, פחות מעניין ילדים. יש גבול לכמה ילדים יכולים להיכנס לחנויות ויש גבול לכמה הורים מסוגלים לבזבז או לומר לילד ים לא ואז הטיול הופך להרבה קיטורים מצד הילדים וחוסר סבלנות מצד ההורים.

טיול שמשלב בעיקר טבע ומעט עיר או עיר שמציעה אטרקציות שיותר מותאמות לילדים בהחלט יכול להיות טיול מהנה לכל הצדדים.

ילדים שמרגילים אותם מגיל צעיר לטיולים בארץ ובחו"ל הופכים להיות ילדים יותר סתגלנים ונוחים. ילדים שיודעים להעסיק את עצמם באמצעות הדמיון, ילדים שיודעים להתמודד עם מעברים ולינה מחוץ לבית, ילדים שיכולים להתמודד עם נסיעות ארוכות וילדים בעלי ידע עולם רחב.

אחרי שאמרתי את כל זה, ילדים הם עדיין ילדים... לפעמים נמאס להם ללכת במסלול שאורך זמן, לא תמיד יש להם כח לשבת לאכול במסעדה לאורך

זמן, גם להם לפעמים נמאס מהנסיעה או הטיסה הארוכה וגם להורים נמאס לפעמים :)  

 א. טיסות: טיסות עם ילדים צעירים מלחיצות מאוד הרבה הורים ואני מוצאת שיותר ויותר הורים דואגים לתת לילדים טאבלטים כדי להעסיק אותם בזמן הזה, אז כן, טאבלט זאת בהחלט אופציה טובה למלא זמן בטיסה ארוכה, אבל יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות, במיוחד עם ילדים צעירים. להביא להם  צבעים ודפים, מדבקות, משחקי קופסה קטנים כמו דאבל, טאקי ועוד, לפעמים אני מוצאת שהילדים יכולים לגלות משחק דווקא בדברים הקטנים כמו מגדל ריבות וחמאה שחילקו במטוס או עניין במגזין שהמטוס חילק. כשטסים בקבוצה עם חברים נוספים, אפשר להעז גם לא להביא מסכים ולגלות שהילדים יודעים גם לישון בטיסה או סתם לנהל שיחה ביניהם...ותמיד תזכרו שגם כשמביאים לילדים טאבלט אפשר להוריד תכנים מראש כמו סרטים ומשחקים שיכולים להעשיר את הילדים בזמן הטיסה.    מעבר לזה תמיד כדאי לארגן גם נשנושים, זה יכול להיות בתיק שמיועד מראש לילד שבו יש את כל הדברים שהוא צריך לטיסה או אצל ההורים. אפשר אפילו לארגן סנדוויצ'ים קלים כמו שניצל בפיתה, נקניקיה בלחמניה וכאלה, זה חוסך את ה"אני רעב" באיזשהו שלב בדיוק  כשאין זמן או איפה לקנות. אם כבר מדברים על מה לוקחים לטיסה, כדאי גם סט בגדים להחלפה לכל אחד מהנוסעים, במידה והמזוודה לא מגיעה  לפחות להתרענן אחרי הטיסה או סתם למקרה שקרה משהו לבגד שלך במהלך הטיסה...נגיד, הילד הקיא עלייך מרוב עוגיות שהוא טחן (למי שלא יצא לו לקרוא את  הפוסט שלי מניו זילנד, עומרי מצא את עצמו יום וחצי עם חולצת שמלה שלי אחרי שעמית הקיא עליו בטיסה:))

ב. טיסות עם קונקשנים: לטיסות לילה עם קונקשנים או טיסות עם קונקשנים עם ילדים קטנים - אל תתעצלו וקחו איתכם עגלה! כמה זה יכול להציל הסתובבות בשדה גדול באמצע הלילה. לטיול בניו זילנד לקחנו את הבייבי ג'וגר הביתית שלנו ועגלה נוספת ששכרנו מהשכרה חברתית  וככה עמית ואיתי, שניהם, יכלו לנוח בקונקשנים. לטיסה לדרום אפריקה לא לקחנו עגלות בכלל(הילדים כבר גדלו...), קונקשן של 3 שעות בתורכיה הפך לקונקשן של 8 שעות ועוד על שעות הלילה של ישראל...למזלנו בשדה עצמו היו עגלות ילדים שיכולנו להשתמש בהן. זה הציל אותנו ממש.

ג. נסיעות ארוכות:  נסיעות ארוכות זה  זמן טוב לתת לילדים להירדם, זמן היטענות שלהם לפני האטרקציה / המסלול הבא, אבל אם בכל זאת יש ילדים ערים באוטו יש אפשרויות רבות. הראשונה מבחינתי היא מוזיקה, מוזיקה היא החיים, היא מכניסה המון מצב רוח טוב ואווירה טובה בטיול. לפני ,כל טיול אני  דואגת לעדכן את תיקיית המוזיקה של הבנים,שלשמחתי, היא מוזיקה איכותית שעומרי ואני מאוד אוהבים.

 ואני תמיד מנסה למצוא מינון מתאים בין טאבלט לתסתכלו מהחלון ותתפעלו. אז אני מנסה לאזן בין זמן טאבלט לשיחות ומשחקים שאנחנו עושים

באוטו כמו משחקי ניחושים, משחקי חשבון ועוד.

ד. מסלולי הליכה עם ילדים : לטיולים עם מסלולי הליכה עם ילדים עד גיל 3-4 קחו איתכם מנשא גב!  מנשא גב מאפשר לעשות מסלולים יותר חופשיים, בלי לחשוב אם המסלול אפשרי או לא עם עגלה ואם הילד/ה ילכו כמו שצריך.זה גם מאפשר להתקדם במסלול בהתאם לקצב שתרצו ולא בקצב הילד הצעיר. בטיול במערב קנדה יכולנו לעשות את כל מסלולים יחד עם עמית במנשא כשהיה פחות משנתיים, בטיול בניו זילנד לא היה משהו שנמנענו מלעשות אותו כי איתי היה במנשא כל הזמן ואפילו בטיול בקיץ 22, כשאיתי היה כבר בן 3.5 לקחנו מנשא והצלחנו לעשות את המסלול לאגם הלבן באלפים הצרפתים כשלפרקים איתי היה במנשא, באזורים שלא היו בטוחים בשבילו להליכה וגם בחזרה כשרצינו לחזור מהר יותר וגם איתי כבר היה עייף מדי להליכה ארוכה.

ממליצה ממש על השכרה חברתית, אתר שבו אתם יכולים לשכור עגלות, מנשאים , כריות מתנפחות ועוד ציוד נלווה שיכול לשמש אתכם בטיול ואין לכם סיבה לרכוש אחד מפאת חוסר מקום או צורך יום יומי.

 לינק לאתר: השכרה חברתית

ה. לינה: בטיולים עם הילדים חשוב לי לישון יותר במלונות דירות מרווחות שכוללות מטבח. כלכלית יותר משתלם לבשל בחדר ארוחות בוקר וערב וליהנות מארוחה אחת בחוץ, במסעדה. דירות ולא חדר מלון רגיל מאפשרות לילדים את המרחב שהם זקוקים לו למשחק ותנועה ואת היכולת ליהנות  מארוחות משותפות לפעמים גם ממנוחה בחדר במקרה של יום גשום.  אם יש גם חצר עם דשא בשטח המלון זה בכלל אידיאלי וכדאי לצאת  ולעשות גם ארוחות פיקניק בחוץ. הילדים שלי מעדיפים את זה מכל מסעדה שניקח אותם. עושים קנייה בסופר מקומי(חוויה בפני עצמה) ויוצרים ארוחה בדיוק לטעמם של כל הסועדים. 

ו. אוכל: כבר דיברתי על אוכל פה ושם בטיסות ובלינה. ילדים לא יודעים ולא אוהבים לשבת לאורך זמן, בטח במסעדה...אז למי שבכל זאת לא רוצה לוותר על התענוג, אין מה לעשות - מסכים, זה הדבר היחיד שנותן לכם לאכול בשקט כשהם לא אוכלים...את הראש. אופציה אחרת שגילינו די מהר בטיולים שלנו, פיקניקים! זה כמעט תמיד זורם עם התוכניות, זה מוזיל עלויות טיול וזה מהנה מאוד לילדים. אם תחשבו כמה יוצא לכם רק הטיפ במסעדות...באמת שחבל על הכסף ובמידה ולא לקחתם לינה עם ארוחת בוקר אז להכין משהו קליל בבוקר כמו חביתות, פנקייקים או לקחת חומרי גלם כמו קופסאות טונה, אבוקדו, גבינות, נקניקים וירקות חתוכים מראש ולהכין סנדוויצ'ים במקום, זאת אפשרות ממש נחמדה. תמיד חשוב שיהיו לכם נשנושים באוטו לכל מקרה שיגיע רצף המילים "אני רעב", גם מכיוון הבעל, שהוא לרוב גם הנהג, ורוצים לשמור אותו עירני. בטיולים הלא עירוניים אנחנו מבקרים כבר ביום הראשון או השני בסופר ומצטיידים בבקבוקי מים, חטיפים, פירות וירקות, אגוזים וגם כמה מתוקים.

ואם מזג האוויר של יעד הטיול מאפשר את זה, אנחנו גם משאירים את הדברים באוטו בכיף. אפילו בטיול  העירוני האחרון שלי בלונדון עם עמית, דאגתי שתמיד יהיו עלי בקבוק מים ומשהו לנשנש כמו לחמניות שוקולד צ'יפס, מיני פרינגלס וכאלה...זה מאוד עוזר לזרימה של טיול עם ילדים.

bottom of page