top of page

פורטוגל - האי מדירה (Madeira)


הרכב: 7 מבוגרים ו-2 ילדים


תקופה: אוקטובר 2016


טיסה: טיסה מישראל לליסבון (Lisbon) ומשם לפונשאל (Funchal) לשדה התעופה על שמו של כריסטיאנו רונאלדו.


לינה: ישנו במלון חמישה כוכבים מהמם בשם Vida Mar. השהות שלנו שם כללה ארוחות בוקר וערב כולל החלפה של אחת מארוחות הערב של המלון באחת המסעדות שלהם. לצערי, לא ניצלנו את המלון עד הסוף משום שהיה קר מדי לבריכה, אבל לפחות הנוף מהמרפסת לא היה תלוי במזג האוויר :)

פורטוגל או יותר נכון האי מדירה, הוא אחד היעדים שנכנסו לאבא שלי לראש והוא לא שחרר עד שטסנו אליו. אז כן, אני לא בטוחה שפורטוגל ממוקמת גבוה ברשימה שלי, אבל אני לא יכולה להתלונן ולומר שלא היה יפה שם. האי מדירה הוא לגמרי אי שמתאים לחופשה מפנקת, מזג אויר נוח במשך כל השנה, חופים יפים, מפרצים וצוקים.


מה יש לראות ולעשות?

פונשל (Funchal): פונשל היא העיר הגדולה ביותר ובירת המחוז האוטונומי איי מדיירה של פורטוגל.

מלאה בנופים ירוקים מקסימים על שטח הררי, אפשר למצוא בה שוק נהדר, מסעדות נחמדות, חופים וטבע .



שוק Mercado das Lavardores : שוק מוצלח שממוקם במבנה עתיק של שתי קומות ואפשר למצוא בו פירות וירקות אקזוטיים. השוק נמצא בקצה העיר העתיקה באזור של חנויות, בתי קפה ומסעדות והכל בסמטאות ציוריות כמתבקש לעיר עתיקה.

השוק פתוח ב'-ה' יום מ-7:00 עד 20:00, בשבת עד 14:00 ובראשון סגור.




הגנים הבוטנים טרופיים (Tropical Botanical Garden (Jardim Botânico Tropical: הגנים נמצאים גבוה מעל העיר ומומלץ להגיע אליהם עם הרכבל שיוצא מאיזור החוף (Monte Cable Car). הגנים הבוטניים הטרופיים הם מקום נחמד שאפשר לבלות כמה שעות יפות מאוד של הליכה בין סוגי צמחים שונים ויפים.



מרפסת תצפית מרהיבה ביופיה ( Cabo Girão): מרפסת התצפית בעלת רצפת הזכוכית ממוקמת על פסגת הצוק הכי גבוה באירופה (אומרים שהוא גם השני בגובהו בעולם) ומאפשרת זווית צפייה יפיפיה של 600 מאות מטרים מטה אל קו החוף.

תצפיות נוספות:

תצפית Ponta do Pargo שכולל מסלול הליכה ו- Ponta das Gaivotas שמשקיף למפרצים דרמטיים.


מזחלות Toboggan (מזחלת סלים) : את הדרך למטה מהגנים הבוטנים אפשר לחזור דרך הרכבל או דרך מזחלות כביש. המפעילים לבושים בלבן עם מגבעות (לי זה הזכיר את המלחים שמשיטים את הסירה בונציה) ועומדים בתור עם המזחלות שממתינות לנוסעים הבאים. אז מי מאיתנו ירד?כמובן שהרפתקנים - עומרי, אחי ואני (איזה כיף לא להיות בהריון ולפספס משהו) מרגע שמתחילים לגלוש במורד זוג המפעילים עומד על המחליקים האחוריים של המזחלה ומנווטים אותה ימינה ושמאלה והכל במשיכת חבל עד שמגיעים למטה.

זאת חוויה ממש נחמדה שניתן לחזור ולראות בתמונה שצילמו אתכם בדרך ומוכרים למטה, בסוף המסלול, ממנו עוד הייתה לכולנו הליכה עד למטה, לא שיערנו כמה. משם עוד ארוכה הדרך למטה אל העיר ואפשר לעשות אותה ברגל/ ברכב.



בריכות פורטו מוניז (Porto Moniz): בפורטו מוניז נמצאות בריכות שחייה שסגורות מפני האוקיינוס האטלנטי על ידי סלעים טבעיים ומלאכותיים בתצורות שונות ויפות. הסלעים הטבעיים נוצרו לפני המון שנים על ידי לבה לוהטת שירדה אל האוקיינוס ויצרה את תצורות הסלע/ הבריכות הטבעיות שלוכדות בתוכן את מי היםומגנות על הרוחצים מפני האוקיינוס. הצבעים והניקיון של המים היו מדהימים.


העיר העתיקה: אזור של בתי קפה, גלידריות וברים שמפוזרים בין הסמטאות הצרות. בעיקר שוטטנו ברגל בנמל וגם ישבנו לאכול במסעדות.



מוזיאון כריסטיאנו רונאלדו (Christiano Rnaldo Museum - CR7 Museum‬ ):

כריסטיאנו רונאלדו הוא התופעה המפורסמת ביותר שיצאה ממדיירה, רונאלדו נולד וגדל בפונשל, שדה

במוזיאון לומדים על הקריירה המפוארת של רונאלדו - מהמגרשים במדיירה ועד המגרשים שמשחק בהם היום. יש מלון סמוך (CR7 ) שנמצא בבעלות של רונאלדו שיכול להשלים את החוויה סביב רונאלדו. כל מה שאני זוכרת מהמוזיאון זה אותי רודפת אחרי עמית שנגע בכל דבר.


הרכבל (Monte Cable Car): הרכבל שיוצא מאיזור החוף (Monte Cable Car) נותן תצפית יפה על הבתים והנוף שלהם הם צופים ומעלה אל הגנים הבוטניים הטרופיים.



ליסבון (Lisbon): ביום בליסבון אני בטח לא יכולה לכתוב עליה יותר מדי, חוץ מזה שיש בה פריימארק!!!:)

ושוק אוכל מאוד נחמד בשם Time Out Market Lisbon. השוק הזכיר לי מאוד את שוק צפון ברמת החייל שפגש את שרונה. מדובר במתחם סגור ליד מרכז העיר וקרוב מאוד לנמל, מלא בדוכני אוכל שונים ומעניינים. הייתה אחלה אווירה וטעים מאוד.


104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page