top of page

אוסטריה- חבל טירול

הרכב: זוג פלוס שני ילדים בני 8.5 ו-4.5

תקופה: אוגוסט 2023

טיסה: בגדול, ההגעה הכי נוחה לטיול בחבל טירול היא טיסה למינכן, כמו שעשינו בטיול שלנו לאוסטריה ב-2018, אבל הפעם אוסטריה הייתה חלק מיורוטריפ שהתחיל ומסתייים בטיסת איזי ג'ט לג'נבה במחיר של 1,315 דולר לארבעה כרטיסים פלוס שתי מזוודות גדולות.

רכב: שכרנו דרך AVIS. עלות 2000 דולר לשלושה שבועות. שכרנו מהצד הצרפתי של השדה.

הגעה: אנחנו הגענו לאוסטריה בנסיעה ברכב מגרמניה וחזרנו ממנה בנסיעה ברכב דרך ליכטנשטיין ושוויץ. לאזור טירול ניתן להגיע גם מאיטליה ומי שמגיע ישירות אז פשוט טיסה למינכן.

כל כך קיווינו שיתקרר לנו אחרי גרמניה, שיהיה כיף ונעים לטייל...קיבלנו את החורף במלוא עוצמתו 🥴.

לינה: לנו בדירה בשם ב-Haus am Stein, דירת אירוח בעיירה אוץ בעמק אוץ בעלות 957 אירו לשישה לילות. בעלת המקום קריסטה, מקסימה, הדירה עצמה מרווחת ונעימה מאוד. חדר שינה לנו עם מקלחת ושירותים צמודים וחדר שינה לילדים עם מקלחת ושירותים צמודים(מקלחת מאוד צרה), סלון מרווח לשבת בערבים, מטבח מאובזר מצויין עם שולחן אוכל שנהנינו לעשות בו ארוחות משותפות ומרפסת עם נוף מהמם על העמק. הילדים וגם אנחנו מאוד אהבנו את הדירה.

בהגעה לא כל כך הבנתי איפה לדפוק בכל הדלתות שיש בבית וגם לא ראיתי אור. ניסינו להתקשר אליה, אך המספר בבוקינג לא תקין. ישבנו לנו באוטו בגשם וניסינו למצוא דרך לתקשר איתה מלבד זה שכתבתי לה דרך בוקינג...באיזשהו שלב עומרי החליט לצאת שוב וחזר כשהוא מלווה בה.

חשוב לציין שיש מגדל שעון צמוד לדירה שמצלצל כל בוקר בשש בבוקר, עומרי מתעורר מזה ומתהפך לצד השני. אני התעוררתי תמיד עוד לפני זה, אבל זה היה מעיר אותי וצריך לקחת את זה בחשבון.

לאנשים שהולכים לאיבוד בתכנון טיול באוסטריה: חשוב להבין כל קודם באיזה חבל ארץ(אזור) רוצים להתמקד (לדוגמה זלצבורג, טירול, קרינתיה ועוד) ואז באיזה עמק או עיירה תלונו ומשם תעשו טיול כוכב. לדוגמה, בטיול הזה התמקדנו בחבל טירול, בעמק אוץ ובעיירה באותו שם- אוץ ומשם יכולנו לטייל בכל עמק אוץ וגם לשלב עמק הקרוב אליו יחסית- עמק שטובאי.

אוסטריה לא הייתה גבוה ברשימה שלי כי כבר הגענו לטייל בה, בחבל זלצבורג באוקטובר 2018, אבל בשנה האחרונה ראיתי שיש מתחרה טובה לנופים האהובים עליי בשוויץ, יצא לי לראות עוד ועוד תמונות שונות מאוסטריה שאפילו גרמו לי לחשוב שהמתחרה של שוויץ גם יכולה לעקוף אותה והגבירו לי את החשק לחזור לטייל בה, אבל במקומות שטרם היינו.

כשהתחלתי לתכנן את הטיול לקיץ 2023 ראיתי שאני לגמרי יכולה לשלב את אוסטריה בטיול שלנו וככה הגענו לעמק אוץ, שנמצא בחבל טירול לשבוע ימים.

מסלול הטיול:

יום 1: מעבר מגרמניה לאוסטריה- highline 179

הגשר התלוי highline 179: אל תחשבו ששמו מרמז על אורכו, הוא הרבה יותר ארוך, ליתר דיוק, אורכו 400 מטר וגובהו 100 מטר. אז למה השם? הוא נמצא על כביש 179.

למי שמגיע כמונו מאזור גרמניה( לגולנד) לטירול- עמק אוץ יש שתי אטרקציות לשלב בדרך( לא ביחד), את הגשר או את קניון לאוטש.

הגשר פתוח עד 22:00 בלילה והעליה אליו יכולה להיות רגלית או באמצעות מעלית בתשלום נוסף ילד בן 4 כבר משלם שם ולכן קניתי כרטיס משפחתי ב-46 אירו שכלל את הגשר ואת המעלית( הטירה שם בחינם).

הגענו אליו באזור 16:30, כשקריר ויש טפטוף קל( לא משהו חזק מדי שאי אפשר ללכת בו).

הגשר מאוד מאוד ארוך גם בהרגשה. הילדים רצו עליו קדימה בלי שום חשש, עומרי לעומת זאת, החליט באמצע הדרך שהוא מיצה אותו, הבין את עוצמתו במלוא הפחד ולא ראה טעם גם לחזור עליו בכיוון ההפוך.

מהגשר ניתן לעלות גם לטירה. אנחנו עלינו גם לטירה(DER ERLEBBARE BURGENPARK), בשלב מסויים בעלייה בה הייתה רוח חזקה והחלטנו שאין צורך לעלות בה גבוה יותר. התלבטנו אם לעלות במעלית הנוספת לתצפית גבוהה יותר, בגובה 190 מטר, אבל אחרי הרוח שהייתה בטירה והעננים שהיו מסביב שהבהירו שאין משם ריאות טובה אני החלטתי שאין טעם לעלות וירדנו למטה והמשכנו בנסיעה לדירה שלנו בעיירה אוץ.

הגענו בשעה שהסופר סגור, למסעדה למטה לא היה לנו כח ללכת, אז הכנתי אורז צהוב, סלט עגבניות, עלי גפן ואבוקדו בעזרת המצרכים שעוד נשארו לנו מגרמניה. יצאה ארוחה לא רעה בסופו של דבר. חשוב לציין שבראשון הסופרים בעיירה סגורים ואם מישהו צריך סופר, הוא יכול למצוא אחד פתוח רק באינסברוק (Innsbrook) ורק עד אמצע היום, אנחנו נעזרנו בתחנת דלק לכמה דברים קטנים כדי לסגור ארוחות גם בראשון.

יום 2: סברובסקי, אגם אכן ואגם פיבורג

קמנו בבוקר ליום ושבוע לא משהו מבחינת התחזית. רצינו חורף, כן?

יום ראשון בבוקר בכפר אוץ יש מאפייה, אבל אין סופר פתוח( יש באינסבורק אחד שפתוח עד 12), אז הסתפקנו בסנדוויצ'ים של לחם עם נוטלה וחמאת בוטנים שהיו לנו.

סברובסקי: אז התכנון היה להגיע למקומות סגורים. בבוקר, תוך כדי נסיעה בדקתי את מצב הכרטיסים בסברובסקי, ובהתאם לזמני ההגעה שלנו, סגרתי כרטיסים ל-10:00. הגענו בשעה לא עמוסה בכלל, אבל ראינו אחר כך כמה חכם זה היה כשנהיה עמוס באנשים שעמדו בתור. חשוב לי לציין שתכננו להגיע לסברובסקי בכל מקרה, ללא קשר לגשם, אז לא מציעה לוותר גם למי שלא זוכה למזג אוויר גשום.

החוויה שלנו בסברובסקי הייתה מהממת ונהנינו מאוד- היו חדרים יפים והיו פחות, אבל בבסך הכל היה מאוד יפה ומעניין שם. נהנינו גם מהאטרקציות לילדים בחוץ כמן המבוך, הקרוסלה והמופעים(קרקס ועוד מופע שלא הגענו אליו) וגם מהמשחקייה המקורה שנתנה לנו עוד כשעה של כיף לילדים.

בסוף הביקור בחדרים השונים מגיעים לחנות הענקית שלהם ששם יש תכשיטים שונים ומנצנצים. אני, אחת שתכשיטים ממש לא החברים הכי טובים שלה, נדלקתי על זוג עגילים שם וכשגיליתי שהמחיר של העגילים גם לא יקרים מאוד, החלטתי לקנות שלושה זוגות לכל ששת החורים שלי ( יש מצב שאם הילדים לא היו חסרי סבלנות ומשגעים יכול להיות שהייתי מוצאת את עצמי יוצאת עם עוד דברים).

משם החלטנו לא להגיע לעוד מקום סגור כמו הבית ההפוך ושנשמור אותו ליום שאחרי, שאמור להיות גשום עוד יותר. מזג האוויר לא היה גשום וסוער כמו שחשבנו והחלטנו להמשיך לאגם אכן(Achensee).

אגם אכן (Achensee): כשהגענו לאגם(נסיעה של כחצי שעה מסברובסקי) היה קריר וגשום וכל האווירה הכיפית שיש מסביב לאגם היה חסר. למרות מזג האוויר המבאס, האגם נראה אגם עם פוטנציאל להיות מאוד יפה, אבל זה בהחלט מתאים ליום חמים יותר. התכנון המקורי שלי היה לעשות שייט מאזור העיירה Pertisau ולהגיע גם לעיירה Maurach וממנה לעלות לתצפית על האגם מרכבל לפסגת הר רופאן (Rofan Seilbahn) ולעשות שם מסלול הליכה ל-Dalfazer Wasserfall.

אבל מזג האוויר פגע לנו בתוכניות, הייתה כזאת עננות שלא היינו רואים כלום מלמעלה, אז במקום אכלנו במסעדת מלון מול האגם ארוחת צהריים נחמדה (אני הזמנתי שניצל וינאי) ולאחר מכן נסענו חזרה לאזור הלינה שלנו, כשאנחנו מתכננים לבקר באגם פיבורג (Piburger See).

אגם פיבורג (Piburger See): אגם יפה מאוד עם מסלול הליכה כיפי שמקיף אותו. היה קצת בוצי מהגשם, אבל לא משהו שלא ניתן ללכת בו( ביום למחרת לא הייתי ממליצה ללכת בו למשל). מסוג המסלולים שאנחנו מאוד אוהבים לעשות עם הילדים. דרגת הליכה קלה וההליכה עצמה היא בשביל הליכה בין שורשי העצים לאורך האגם וההשתקפויות היפות שבו.

כפי שקראתי, המים שלו באמת היו חמימים יחסית למזג האוויר והיו גם כמה שקפצו למים. עומרי הודיע לילדים שביום חמישי, שאמור להיות חמים, גם הוא יקפוץ למים. עשינו את כל ההקפה של האגם והיה לנו נעים וכיף ממש עם מזג האוויר.

אנחנו הגענו מאזור שמול הסירות והמסעדה, החניה עד 17:00 עולה 4 אירו ולאחר 17:00 ללא עלות. הכניסה לאזור האגם עצמו ללא עלות.

בחזור עצרנו בתחנת דלק- קנינו גבינה צהובה וטונה ויחד עם הלחם, הזיתים, האבוקדו ועגבניות השרי שהיו לנו עוד מגרמניה והקטשופ שלקחתי מהמסעדה באגם אכן הכנתי לנו ארוחת ערב טוסטים עם סלט עגבניות ושום ואבוקדו.

יום 3: הבית ההפוך ואינסברוק(ואמור היה להיות גם אקווה דום)

יום הפוך מתאים להתחיל בבית ההפוך. קמנו לבוקר של יום סופר גשום. באתרי מזג האוויר נתנו התראה אדומה לשיטפונות, ישראלים פונו על ידי כבאים מבתי דירות ומלונות שהיו לצד הנהר וכבישים נחסמו ותקעו אנשים בתוך העיירות(עוד לא ידענו כמה זה יהפוך לנו את הטיול).

הבית ההפוך(Haus steht Kopf): התחלנו את הבוקר בבית ההפוך אליו הזמנתי כרטיסים ערב קודם. כבר קניתי כרטיס שמשלב גם את הדינוזאורים (Dinoland) שהיה מאוד נחמד לילדים(למקום קוראים Tirolland). הבית ההפוך יוצא מקסים בתמונות, אך זאת לא אטרקציה שתמלא יותר מחצי שעה. לעמית ולעומרי המקום עשה קצת סחרחורת בגלל השיפועים שיש בו והם חתכו בשלב מסויים ואיתי ואני המשכנו לחקור אותו ולהצטלם. לפני שהמשכנו לדינוזאורים עשינו הפסקת אוכל של נאגטס וצ'יפס טעימים במקום (לארוחת בוהריים). שווה לשלב אותם ביום חורפי.

אחרי שסיימנו שם המשכנו לאינסברוק (Innsbrook) במחשבה שאני אבלה קצת עם הילדים בקניון בזמן שעומרי יהיה קצת בקזינו. גילינו ששולחנות הקזינו נפתחים רק בשלוש, בעוד השעה הייתה רק 13:00.

מפה לשם, עומרי הצטרף אלינו לקניון, קנינו לילדים ערכת צביעה לכל אחד, כדי שכאילו יהיה להם פחות על מה לריב והם ישבו לצבוע בזמן שעומרי קנה לעצמו כמה חולצות חדשות. בסוף הקנייה נכנסתי לסופר בקניון, הפעם, בלי עמית מלווה הסופר שלי.

הביקור בסופר היה טעות גדולה...הסופר עצוםםםםם. קשה למצוא בו דברים וגם מרוב דברים, זה גורם לך לקנות יותר ממה שרצית. בקיצור, עדיף סופר מקומי קטן יותר וההוצאות גם יהיו בהתאם.

כשחזרתי לאוטו בסוף הקנייה כבר הייתה השעה 15:00 וגוגל מפות בטלפון של עומרי כבר היה מכוון לקזינו. עומרי כאילו שאל אם הוא יכול לקבל שם 20 דקות ואז נחזור לדירה למנוחה לפני היציאה לאקווה דום שם הזמנו ארוחת ערב וכניסה לתרמה החל מ-18:00. כמובן שזרמתי, הוא היה צריך קצת זמן קזינו. נשארתי עם הילדים שעשו איתי מסיבת חטיפים (מזל שהייתי בסופר) וטאבלטים באוטו בזמן שעומרי הרוויח לנו 270 אירו בבלאק ג'ק.

באותו זמן שעומרי הרוויח בקזינו, קיבלתי הודעה בקבוצת וואטסאפ של ישראלים שמטיילים בטירול שהאקווה דום (AQUA DOME - Tirol Therme Längenfeld ) סגור היום בגלל שאין גישה אליו בכביש. כמויות הגשם שירדו היום היו מטורפות והעלו את הנהר על גדותיו. הכבישים לזולדן(Sölden) ולאומהוזן (Umhausen) נחסמו לגמרי למעבר ולנו היו כרטיסים לאקווה דום לאותו יום- כרטיסים לכניסה בשש בערב שכוללים ארוחת ערב בופה ושחיית ערב, כשאקווה דום ממוקם דרומית לזולדן, בעיירה בשם Längenfeld.

הבנו שיש אפשרות למלא טופס ולקבל את כספנו חזרה, אבל באותו שלב עוד ניסינו לבדוק מולם לראות אם יש מצב שמשהו נפתח או שנוכל להעביר את ההזמנה למחר, אבל ביום למחרת כבר הבנו שלאקווה דום לא נגיע בטיול הזה(לא מאוסטריה בכל אופן, רק בכביש עוקף של 3 שעות נסיעה דרך איטליה) ויום למחרת כבר מילאנו את הטופס.

בינתיים כל הטיול עמד על סימן שאלה כי זה כבר לא רק עניין רק של מזג האוויר- גשום או לא, בהיר או לא כי כשמדובר ברכבלים, האם תהיה סיבה טובה לעלות ותהיה ראות? מסלול הליכה, האם יהיה בוצי ומחליק?

השאלה עכשיו הייתה - האם יש או אין גישה לכל המקומות שרציתי שנגיע.

סיימנו את היום בדירה בארוחת ערב של מרק( הנחמה שלנו בכל ערב באוסטריה)וערב חמים בדירה המרווחת שלנו.

יום 4: מוזיאון אוצי דורף, מופע העופות הדורסים, מפלי שטוביין ורכבל אוץ (Widiversum)

קמתי בבוקר עם אופטימיות שהכביש לזולדן ייפתח ושאם אני אמשיך לחשוב חיובי, המחשבה תייצר מציאות.

החלטנו לפתוח את הבוקר שעדיין היה גשום ולא מתאים למסלולי הליכה בטבע במופע העופות הדורסים ( בגרמניה היה להם חם מדי לעוף ומסתבר שבאוסטריה הם לא עפים בגשם 🤷🏼‍♀).

עשיתי חישוב מהיר של הרכבלים שאנחנו כן נרצה לעשות ולקחתי בחשבון אופטימי למדי שהכביש לזולדן כן ייפתח בחמישי והחלטתי שכן נקנה את כרטיס הקיץ של אוץ( Ötztal Summer Card).

כרטיס הקיץ של אוץ(Ötztal Summer Card): לא יודעת אם לומר שבכל עמק, אבל לידיעתי במרבית העמקים התיירותיים יש כרטיס שמקום הלינה נותן כחלק מהשירות שלו או שהמטיילים פשוט רוכשים אותו בלשכת התיירות המקומית. הכרטיס מאפשר שימוש ברכבלים ואטרקציות נוספות כמו השכרת אופניים או כניסה למוזיאון למשך מספר ימים ללא כל עלות/ בהנחה כלשהי ובתנאים מסויימים.

ניתן לקנות את כרטיס הקיץ של אוץ לשלושה ימים וגם יותר, אך לא לפחות משלושה ימים. עלות הכרטיס למבוגר 75 אירו ולילד מעל גיל 6 45 אירו. ישנו תנאי אחד חשוב- ניתן לעלות לכל רכבל פעם ביום בלבד.

בהנחה שהיינו עולים גם על רכבל Gaislachkoglbahn בזולדן שהוא הרכבל היקר ביותר בעמק אוץ וגם את דרך הקרחונים, היה שווה בהחלט לקנות את הכרטיס.

קנינו את הכרטיסים ואמרנו שבסופו של דבר, אם נצא מופסדים, אז מדובר בהפסדים של כעשרה אירו לכרטיס, אבל הפוך זה יכאב הרבה יותר בכיס.

בסופו של דבר יצא לנו לבקר בשני רכבלים יותר מיום אחד ויצא שהחזרנו את העלות.

אוצי דורף( Ötzi Village in Umhausen/Otzi Drof): לא משנה כמה מזג האוויר לא משהו ואם כבר יש לכם את כרטיס אוץ והכניסה היא חינם, אני חושבת שמיותר ממש ללכת למוזיאון אוצי דורף. זה מוזיאון שמתאים אולי לקחת ילדים אוסטרים בטיול בית ספרי. לעבור בין מיצגים של ממצאים שמראים על הכפר הקדום שחי בעמק לא נותן לישראלי שמבקר שום דבר, במיוחד במדינה שלא מנגישה דברים באנגלית.

אגב, זה לא משהו שהייתי מחפשת ללכת אליו בלי קשר, זה היה תחת התנאים של מזג האוויר והסמיכות של המקום למופע העופות הדורסים.

מופע העופות הדורסים(Birds of Prey Park Umhausen/ Ötztaler Greifvogelpark): המופע פעמיים ביום- ב-11:30 וב-14:00, בתשלום נפרד או בקומבינציה עם אוצי דורף(למי שלא רכש את הכרטיס). מופע של כחצי שעה. הילדים נהנו לראות את כל העופות עפים בסמוך אלינו. בטוחה שהיו נהנים אפילו יותר אם היו מבינים את ההסברים שניתנו בגרמנית או לפחות באנגלית ואז יכולנו לתרגם להם.

מפל שטוביין (Stuibenfall): המפל נמצא גם הוא בעיירה Umhausen, המשך ישיר וסמוך לעופות הדורסים ולאוצי דורף. יש שני כיוונים אפשריים לצפיה במפל - ניתן להגיע אליהם מלמטה ולעלות במדרגות או מלמעלה ולרדת. תחליטו אתם אם אתם מעדיפים שמישהו יחזור להביא את האוטו ואז לא תצטרכו לעשות את העלייה חזרה או שתעשו כמונו ותחליטו לזרום עם הירידה ותמצאו את עצמכם יורדים הכללללל ואז מחליטים שכולנו יכולים לעשות את זה ולעלות הכל חזרה!

אני זוכרת שכשעוד תכננתי את הטיול וחשבתי איך אני משלבת את שטובאי ואוץ( כי לא היו לי יומיים וחצי גשומים וכבישים חסומים) אז חשבתי להגיע גם למפל גראווה שבשטובאי, אחרי התייעצות עם מישהי הבנתי שאם זה יהיה מפל אחד זה יהיה שטוביין... ובלי לראות את גראווה אני יכולה להבין למה.

המפל מאוד מרשים, הזרימה מדהימה, הפלטפורמות שיצרו לחוות את הירידה של המפל נותנת לחוות את העוצמה שלו בכל רגע.

בירידה או עליה לאורך המפל יש 5 נקודות תצפית מסודרות שנקראות "פלטפורמות" שממוספרות לפי הסדר.

מלמטה תוכלו לראות את תחתית המפל, להרגיש את רסיסי המים ולצלם תמונות של המפל כולו.

ממנו מתחילה עלייה מתונה על שביל מסודר, קצת אחרי פלטפורמה מס' 2 מתחילה העליה לכיוון הגשר התלוי שאורכו כ-80 מטר (קחו בחשבון שההליכה עליו אומנם לא בגובה מטורף כמו הגשרים התלויים, אך היא מעט קופצנית והצליחה להלחיץ טיפה את הבן הקטן שתפס אותי חזק יותר כשהיינו עליו).

בפלטפומה ה-3 כבר תתרעננו מרסיסי מים מהמפל ועוצמתו ותתחילו בעליה במדרגות תלולות שבנויות בצורה של ספירלה מרובעת, עד לנקודת התצפית הרביעית.

המשך המסלול יקח אתכם דרך מדרגות נוספות שיובילו אתכם בסופו של דבר אל נקודת התצפית החמישית והאחרונה.

עכשיו תצטרכו להחליט אם לעלות ולחזור את כל הדרך בחזרה בירידה, הפוך או רק לרדת ולהיעזר בנהג.

אומרים שמדובר ב-700 מדרגות, בלשכת התיירות באוץ היא אמרה לי שמדובר יותר ב-900 מדרגות.

בגדול, מי שרוצה לחוות את עוצמת המפל בלי לרדת יותר מדי. רדו עד פלטפורמה 3 או תעלו עד פלטפורמה 3.

העלייה הייתה יותר מקשה ממש שחשבנו, אבל לא משהו שלא אפשרי, עם קצת מנוחה תוך כדי.

עמית עלה יותר מהר מאיתנו, איתי שהיה קצת עייף בדרך בסופו של דבר עשה את זה וירד ועלה הכל.

מהמפלים ניסינו להספיק לרכבל אוץ, להספיק לראות את הנוף ואת widi.

עלינו ב-16:00 וירדנו כבר לקראת 16:30. הילדים התלהבו מהמקום והבטחנו להם שנחזור ביום שאחרי.

מפה היה ברור שאנחנו הולכים לדירה לרביצה- כל אחד מול המסך שלו ולעוד ארוחת ערב משפחתית של נאגטס/ אצבעות דג/ ביסבולים/ אורז/ אפונה וסלט.

יום 5: ניסיון לעלות לקוטאי ודרך קאונרטל

קמתי בבוקר במחשבה שיש לנו יומיים יפים יותר מהימים שקדמו ובאופטימיות מוחלטת שהכביש לזולדן עוד ייפתח לנו, החלטתי שהיום נעלה לקוטאי (Kühtai) שבמרחק כחצי שעה מהכפר אוץ ושחמישי יהיה פנוי לעלות לזולדן אם הכביש ייפתח.

קוטאי (Kühtai) ניסיון 1: הגענו לקוטאי ב- 9 ומשהו בבוקר לערפל מטורף, ברמה שלא רואים לאן ממשיך הרכבל מלמטה. עומרי אמר לי שזה לא מבטיח שגם למעלה יהיה ככה, שזה לא חייב להיות כמו למטה.

החלטתי שננסה( יש לנו את כרטיס אוץ ואנחנו כבר כאן). לאחר ההחלטה שעולים גילינו ששכחנו את המעילים בדירה, אז התלבשנו הכי חם שיכולנו במה שהיה לנו באוטו ועלינו ברכבל הכיסאות.

חשוב לציין שלרכבל יש כיסוי פלסטיק שנותן ביטחון למי שמפחד, במיוחד עם ילדים צעירים וגם מגן מהקור והרוח.

השתמשנו בו לעליה ולירידה והיה לנו נעים וחמים בפנים כשאנחנו לא רואים איפה הרכבל מסתיים ואפילו לא מאה מטר קדימה.

עוד לפני שעלינו פגשנו בחניה זוג גברים בלגים שפגשנו יום קודם במפל שטוביין, כשעלינו גם הם וגם אנחנו קלטנו שהערפל הוא לא רק מלמטה. ממש לא ראו שם כלום. הבלגי תיאר לי שיש אגם מולנו ולכיוון הזה יש עליה לסכר...אני ראיתי ערפל.

התחלנו ללכת קצת בתקווה שכן נראה משהו, איתי ממש התלונן ואחרי כ-45 דקות למעלה, החלטנו לרדת ולחזור יום אחרי כשמזג האוויר אמור להיות הרבה יותר בהיר, בלי עננות כבדה.

ירדנו, נכנסנו לאוטו והחלטתי שאנחנו יוצאים מהעמק ונוסעים לדרך קאונרטל וזאת הייתה החלטה מצויינת. נסיעה של שעה ורבע מקוטאי( שעה אם היינו יוצאים מהעיירה אוץ).

דרך קאונרטל(Kaunertaler Gletscherstraße): דרך קאונרטל היא דרך נופית שנמצאת בעמק kauner ולא בעמק אוץ ולכן לא נכלל בכרטיס הקיץ- הכניסה לדרך הנופית עולה 28 אירו לרכב, מקבלים מפה עם נקודות לעצירה. הכנתי לי מראש מספר נקודות עצירה שהומלצו על ידי ישראלים שביקרו שם ונתתי לעומרי הוראה שלא נתעכב על התחנות בעלייה, אלא נמשיך לכיוון מערת הקרח והרכבל שבסוף כי הם נסגרים באזור 16:00 וכך עשינו.

מלבד עצירה של רבע שעה לצד הסכר באגם הראשון כדי להצטלם ושעומרי יעשה שיחת עבודה, המשכנו עד למעלה.הנקודות המומלצות לעצירה הן 4,7,11,18,28,32

כשהגענו למעלה היה קריר ומושלג( לא יותר מדי). הריאות למעלה לרכבל לא נראתה משהו ששווה לשלם עליו עוד 50 אירו לכולנו( במזג אוויר אחר היינו עושים את זה) ומערת הקרח הייתה סגורה בגלל שהיה מסוכן להיכנס אליה בעקבות מזג האוויר, אז עשינו הפסקונת במסעדה מול הרכבל. הזמנו שוקו וקינוחים אוסטריים טעימים והתחממנו קצת.

אחרי ההפסקה המתוקה ירדנו עם האוטו וביקרנו בתחנות שסימנו לנו, כאשר מראש לא הלכנו למסלולי הליכה מעבר ל-20 דקות( משהו שהיינו הולכים במזג אוויר טוב יותר ולא כשבוצי עדיין מהגשמים שהיו).

מה גם שבאיזשהו שלב שוב התחיל לטפטף.

אבל בכל מקרה הספקנו ליהנות מכמה נקודות עצירה נחמדות. מאוד אהבנו את קאונרטל. הגענו באזור 13:00 ויצאנו משם באזור 17:30. הנסיעה משם לעמק אוץ לוקחת כשעה אז המשכנו בנסיעה לדירה שלנו לעוד זמן כל אחד והמסך שלו, ארוחת ערב משותפת ומסיבת שוקולד שהבטחנו לילדים.

יום 6: קוטאי ורכבל אוץ ( Acherkogel)

קוטאי (Kühtai): התחזית הראתה שיש לנו היום יום יפה, בלי עננות ושמש! לא ידעתי שיש פה בכלל שמש 🙄

הכביש עדיין סגור לכיוון זולדן ואנחנו יוצאים לקוטאי. הדרך לקוטאי בעלייה עם קצת סיבובים, אחרי נסיעה קצרה, עמית לא הרגיש טוב והקיא איך שעצרנו לחנות.

איזה יום טוב היה לנו לעלות לשם. ראינו לאן אנחנו עולים, את הדרך וגם למעלה הייתה ריאות מצויינת.

זה פשוט מטורף להשוות בין הימים ומה שניתן היה לראות.

מסתבר שממש כשעלינו כבר היינו רואים אגם מולנו, בדיוק כמו שאמר לי הבלגי יום קודם 😆.

התחלנו בארוחת בוקר שהכנתי עוד בדירה. ישבנו לאכול על ספסל והמשכנו במסלול לכיוןן הסכר. קוטאי( וגם דרך קאונרטל ) מאוד מזכירים לי בנופים ובמזג האוויר שהיה לנו את נופי סקוטלנד, נופים טרשיים.

בהמשך פגשנו אגם קטן נוסף, עומרי פחות התלהב ממנו לעומת הראשון בגלל הצבע שלו, אבל בעיני גם הוא היה מרשים בשילוב הנוף שעטף את כל האזור .המסלול היה מאוד נח להליכה, בירידה, עד שהגענו לחלק של עלייה קצת מאומצת לכיוון הסכר( בערך מאיפה שהמסעדה), זכינו לקצת נוף נחמד למטה והמשכנו ללכת עד שנגלה לפנינו הסכר והאגם הגדול והיפה בצבע טורקיז עם נגיעות שלג בהרים מסביבו. למי שהיה פעם במערב קנדה - כאילו הגעתם לאגם לואיז.

צילמנו והצטלמנו וירדנו משם למטה רגלית במקום לרדת ברכבל. ההחלטה הייתה שזה יהיה פשוט יותר מלחזור את הדרך בירידה מאשר עלייה חזרה לרכבל.

הירידה הייתה נוחה לכולנו. עשינו עצירונת אחת קטנה וירדנו.

לקח לנו בבסך הכל מרגע העלייה ועד שירדנו באזור השלוש וחצי שעות כשלקחנו את הזמן למעלה.

הנסיעה חזרה מקוטאי לעיירה אוץ מאוד יפה כי מקבלים תצפית מדהימה על העמק מלמעלה.

משם נסענו לרכבל אוץ (Acherkogel)

רכבל אוץ(Acherkogel): בעליה מקבלים הצצה על העמק, למעלה פחות יצא לנו לראות את הנוף מאזור המשחקים, אבל נחמד מאוד למעלה לשעתיים שהילדים משחקים וגם לאכול במסעדה למעלה. הזמנתי לנו שם קינוחים אוסטריים, זה היה קרוב מדי לסגירה ולקח להם זמן לחמם ולארגן לי את זה, אז לקחנו את זה איתנו טייק אווי.

ב-Acherkogel למעלה יש את המשחקייה WIDIVERSUM או בקיצור WIDI שכלולה במחיר הרכבל או חינמית למי שיש לו את כרטיס הקיץ ומסלולי הליכה שונים (לא תכננו ללכת באף מסלול). במקום יש אפשרות לשלם תוספת של 4 אירו לאדם( ילד/ מבוגר) ולעשות כיסאות אינטרקטיבים כאלה מול מסך בתלת מימד( ללא משקפיים) שהילדים מאוד אהבו. העלילה של הסיפור קצת מפגרת, אבל החוויה נחמדה. הרכבל האחרון יורד ב-16:30 וזה ממש לא מובן. יש להם אור עד 20:30. למה לא לסגור ב-18:00/19:00?

כשירדנו תכננו להמשיך למסלול הליכה בעיירה אוץ בשם wekler brucke (כדאי לחנות ליד לשכת התיירות וללכת משם) ושם לעשות פיקניק עם הקינוחים שקנינו ב- WIDI, אבל גם המסלול הזה היה סגור בעקבות פגיעות מזג האוויר הגשום בתחילת השבוע( ביררנו בלשכת התיירות).

הבנו שעשינו מספיק לאותו יום ומכאן פשוט הלכנו לדירה לנוח ולאכול את הקינוחים שקנינו, לצערי, הם לא היו טעימים כל כך לטעמנו. שטרודל התפוחים בקאונרטל יום קודם היה טעים הרבה יותר.

בזה בעצם סיימנו את הטיול באוסטריה. בבוקר יצאנו מוקדם ועברנו ליומיים טיול בשוויץ.

יש עוד אטרקציות שתכננו והיינו שמחים לעשות אם מזג האוויר היה יותר רגוע ולא משפיע לנו על הלו"ז וכמובן אם הכבישים לא היה נחסמים:

דרך הקרחונים והעלייה ברכבל למוזיאון 007 בזולדן, אקווה דום, קניון לאוטש, שליק 2000 שהיה סגור תקופה ארוכה לפנינו ואחרינו בגלל מזג האוויר שפגע שם וכן, גם היינו רוצים ליהנות יותר מאגם אכן ואפילו להגיע לאטרקציות בעמק שטובאי, אז פשוט נצטרך לחזור לשם שוב:)