top of page

גרמניה - ברלין(Berlin)

לברלין הגעתי פעמיים, פעם טיול יום הולדת הפתעה לעומרי ובפעם השניה לחופשת בנות קצרה עם אחותי. בברלין יש אווירה כיפית וצעירה, גם ככה סתם באמצע השנה, אבל ללא ספק, החורף והאורות עושים לה ובכלל לערי אירופה מאוד טוב. התקופה הזאת היא קסומה, מאוד רומנטית ומוסיפה צבעים לגוונים המשעממים, בעיני, של הערים באותן מדינות.


מועדי הטיולים: תחילת ינואר 2014, יומיים אחרי הסילבסטר, כשכולה הייתה עדיין מקושטת באורות חג המולד וגם עדיין פועלים הדוכנים המצויינים והטעימים שמוסיפים המון אווירה ופעם נוספת באפריל 2016.




לינה: יש שני אזורים טובים ללינה בברלין- אזור אלכסנדר פלאץ – מזרח ברלין ואזור גן החיות- מערב ברלין. בשתי הפעמים שלי בחרתי לישון באלכסנדר פלאץ במלון בשם Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz. אהבתי את המלון מבחינת המחיר ועוד יותר מבחינת המיקום שלו- בכיכר עצמה, מעל פריימארק. כשהגעתי עם עומרי יכולתי ללכת לקניות בכיף ולתת לו לנוח ועם אחותי...לא צריך לפרט.

מלבד פריימארק יש באזור הכיכר עוד חנויות, תחבורה נוחה ואת מגדל הטלויזיה שבו יש תצפית יפה על העיר, מסעדה יוקרתית מסתובבת סטייל הסטרטוספיר בוגאס בקומה גבוהה וגם קזינו מצויין עם שולחנות פוקר (לא בכל מדינה חוקי לשחק פוקר בשולחנות).

אוכל: אוכל, לרוב, הוא משהו שאנחנו לא מתעסקים בו מראש, אוכלים באופן ספונטני ואם משהו טוב אז נשמח לחזור אליו שוב. בינואר נהננו גם מאוכל רחוב ומסעדה אחת באזור גן החיות שהגישו בה שניצל עגל מצויין וחזרתי אליה גם באפריל (לצערי, לא זוכרת את שמה).



אטרקציות נוספות בברלין:

אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו ברלין (Memorial to the Murdered Jews of Europe) - האנדרטה ממוקמת ליד שער ברנדנבורג, מעל מוזיאון תת קרקעי גדול לזכר השואה. האנדרטה בנויה מ-2711 קוביות בטון גדולות, בגבהים משתנים שמונחות אחת ליד השנייה וניתן לעבור ביניהן כמו הליכה בתוך מבוך.




המוזיאון היהודי ברלין (Jewish Museum Berlin) - נמצא מתחת לאנדרטה, היה תור די ארוך ואנחנו פחות גילינו עניין אז לא ביקרנו שם.


גן החיות (Berlin Zoological Garden) - בגן החיות של ברלין מגוון מינים גדול של חיות. הוא נמצא בלב מערב העיר. אנחנו ביקרנו בו ונהנו במיוחד מהגורילה.



חומת ברלין (Berlin Wall) - גלריית הצד המזרחי ברלין- קטע גדול ושלם של חומת ברלין שנשמר כגלריה המכונה גלריית הצד המזרחי. על החומה ניתן למצוא ציורי גרפיטי רבים ויפים המבטאים וגם נושאים פוליטיים.

בפעם השנייה שביקרתי שם חלק מהאזור היה תחום. לא יודעת אם זה היה זמני או לא, אבל בהחלט שווה ביקור שם.




כיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) - כיכר פוטסדאם של ברלין נמצאת באזור שבעבר נחצה על ידי חומת ברלין. כיום הוא הפך להיות מרכז העיר המודרני.


מגדל הטלוויזיה של ברלין (Berliner Fernsehturm) – המגדל הוא הבניין השלישי בגובהו באירופה. הוא בנוי כעמוד אנטנה דק ללא חלונות, שבראשו כדור זכוכית ענק. בכדור מצויה מרפסת, המאפשרת תצפית של 360 מעלות על כל העיר. מעל המרפסת, מסעדה מסתובבת המשלימה הקפה כל 20 דקות. הבניין נבנה בזמן המלחמה הקרה בברלין המזרחית, כדי לסמל את המדינה הקומוניסטית, אך כיום הבניין הוא סמל של כלל העיר ברלין. בלילה, המגדל מואר בצורה מרהיבה ומאפיין את קו השמיים של ברלין.


ככר אלכסנדר (Alexanderplatz) - היא בין המפורסמות ביותר בברלין. לאורך השנים הוקמו סביבה מספר מרכזי קניות גדולים אשר ביחד הופכים אותה ליעד קניות נהדר, בו אפשר לקנות פשוט הכל. האזור הוסב להולכי רגל, מה שהוריד מהעומס הרב שהיה באזור הכיכר. הכיכר ממוקמת ברובע מיטה, ליד מגדל הטלוויזיה.


ה"מיטה" (Mitte) - אזור שמהווה את לב ברלין.אזור יוקרתי, שבו כמה מנקודות הציון החשובות בברלין. ב


שער ברנדבורג (Brandenburg Gate) - שער ברנדנבורג הוא שער הניצחון המהווה את הסמל המפורסם ביותר של גרמניה(דגם קטן שלו זאת המזכרת שקנינו לנו למדפי המזכרות מחו"ל) וגם הכניסה לשדרת עצי התרזה שמובילה ישר לארמון העיר. אחרי נפילת חומת ברלין, השער הפך להיות הסמל לעיר המאוחדת.



הרייכסטאג (Reichstag Building) – הרייכסטאג הינו הפרלמנט הגרמני, והוא עוד אחד מהאתרים החשובים בביקור בעיר. המבנה הוא בעל חשיבות היסטורית מאחר והתרחשו בו אירועים פוליטית מרכזיים. הבניין, שנשרף בשנת 1933 על ידי הנאצים, שוקם מחדש בשנת 1991 לאחר איחוד גרמניה. המבנה המרשים מבחינה אדריכלית, מסמל את אחדותה של העיר ובנוי בסגנון מודרני ייחודי. האדריכל ההולנדי שתכנן את שיחזור המבנה, נורמן פוסטר, זכה בתחרות בין לאומית שהוכרזה על ידי גרמניה. בשל הדרישה הגבוהה של תיירים לביקור ברייכסטאג, יש לתאם מראש את הביקור באתר האינטרנט.



סיורים בבונקרים (Berliner Unterwelten) - עשינו סיור בונקר בברלין. לא זוכרת כבר איפה רכשנו את הכרטיסים(רכשנו בברלין עצמה, לא רכשנו מראש וזה היה כשלא חשבתי על לכתוב בלוג אז זה לא אוחסן אצלי במקום הנכון בראש:)), אבל אני כן זוכרת את ההיסטוריה התת קרקעית המעניינת של ברלין, נהנינו מאוד מהסיור, אבל כאבו לנו הרגליים ממש מכל ההליכות שעשינו לנו בעיר וכל הסיור היה בעמידה.


חנות השוקולד ריטר ספורט (Ritter Sport (Colorful Choco World))- מקום מומלץ לכל חובב שוקולד. זוהי בעצם חנות של יצרן השוקולד הגרמני “ריטר ספורט”, שם ניתן לקנות ממגוון רב של שוקולדים ומזכרות במחירים סבירים וניתן גם להרכיב שוקולד לפי הטעם האישי. למעלה יש גם בית קפה שניתן לשבת ולשתות משהו( כמו שאתם רואים, מאוד אהבנו את המקום:))

Französische Straße 24, 10117 Berlin, Germany








29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page