top of page

ים המלח

לים המלח הגענו לטייל כמה פעמים, כל פעם באזור אחר של הים, לפעמים בחלק היותר מבודד- החלק הצפוני של הים ולפעמים בחלק היותר מתוייר, בחלק הדרומי, פעמיים הגענו לשם במסגרת יום ההולדת של עומרי רק הוא ואני ופעמיים הגענו לשם גם עם הילדים.


תקופה: התקופה הכי נעימה להגיע לים המלח היא מאוקטובר עד אפריל, אך לא בימים של גשם כי אז לא ניתן לעשות מסלולי הליכה בשל חשש לשטפונות. בתקופות האלו לא חם מדי גם מחוץ למים. אנחנו הגענו פעמיים בינואר ופעם אחת באוקטובר ומזג האוויר היה מושלם. למי שמחפש להגיע רק בשביל להיות בים או בבריכה אפשר לבוא בחודשי הקיץ.


הרכב: לפעמים כזוג ולפעמים כמשפחה. ים המלח בהחלט יכול להתאים גם כטיול לילדים קטנים. כל ילד חייב לבקר לפחות פעם אחת במקום הכי נמוך בעולם...במיוחד כשהוא הולך ונסוג משנה לשנה ...😔


צפון ים המלח:


אזור קליה:

לינה: בקיבוץ קליה יש חדרים נחמדים מאוד וגם בריכה גדולה וחדר אוכל נחמד, אך מי שמחפש חוויה שונה- גלמפינג מינוס 420 הוא המקום לזה. מדובר בגלמפינג לייט ששייך גם הוא לקיבוץ קליה - אוהלים יחסית מפוארים שכוללים תאורה, מיני מקרר ומזגן! ומתחם מקסים שכולל שתי שכשוכיות מחוממות ומפנקות, מטבח משותף מצוייד היטב שניתן לבשל בו וגם לעשות על האש, עצים שהמקום מספק להבערת אש מדורה בכלים מיועדים, וגישה במרחק של כמה מטרים מחוף ים המלח שבו אפשר להימרח בבוץ ולצוף בכיף עם כל כך הרבה תיירים שלפרקים, אתה שוכח שאתה בישראל, לצד החוף יש גם פאב- מסעדה שמוסיף לאווירה הקסומה במקום. הלינה כוללת ארוחת בוקר ויש אפשרות גם להזמין עיסוי דרכם.

מה שנחמד במיוחד הוא שאפשר להזמין גם לילה אחד ואין חובה לשני לילות ושבגלמפינג יש שני מתחמים נפרדים, אחד מתאים במיוחד למשפחות ומתחם שני מתאים לזוגות או בוגרים. בשני המתחמים יחד 24 אוהלי לוטוס גדולים ומרווחים ומגיעים בשני גדלים, לזוגות ולמשפחות עד 6 אורחים.





רכיבת אופניים : הרכיבה מתאפשרת כזוג או עם ילדים גדולים, לילדים קטנים הרכיבה קשה. נקודת ההתחלה נמצאת מול יישוב אבנת שנמצא כרבע שעה מקליה יש אזור מושלם ולא גלוי שאפשר לחוות את צפון ים המלח באופניים( יש במקום אפשרות גם לאופנייים חשמליים). נופי צוקים, דקלים, הים וגם מפרצון מהמם בגוונים מטורפים של כחול... והכל לפי אפליקציה והסברים של נתנאל(בעל המקום) שעושים את הניווט ממש קל. גם המסלול קל ברובו. בגדול אפשר לעשות את המסלול כולל עצירה כשעתיים, אנחנו הגענו לקרוב לשלוש שעות עם עצירה ארוכה לארוחת בוקר (שהבאתי מהבית) וכניסה למים וחיפוש אחר אוצרות טבע( יהלומי מלח וגושי מלח) באזור המפרצון. עלות אופניים לאדם 95 שקלים.



עיינות צוקים (עין פשחה): שמורת הטבע עינות צוקים היא שמורת טבע שמשתרעת לאורך של כ 7 ק"מ ונמצאת כ-15 דקות נסיעה מקליה. מעל עינות צוקים נמצא מצוק יפהפה בשם "מצוק העתקים". לשמורה שם נוסף הנקרא "עין פשחה" שזה בתרגום מערבית המעין הסדוק בגלל שהמעיינות שבשמורה פרצו מהבקע הגדול של ים המלח.

הכניסה לשמורה בתשלום וחינם למי שיש לו את כרטיס מטמון שאני מאוד ממליצה עליו ומנוצל אצלנו היטב.




המים הרבים הנובעים כאן הם תוצאה של מי גשמים שיורדים בהרי יהודה, מחלחלים למטה אל תוך האדמה ויוצאים בשמורה, כ - 400 מטר מתחת לגובה פני הים. המים מלוחים מעט כתוצאה מהמפגש של מי המעיינות עם שכבות מלח שנמצאות בקרקעית האדמה ושאריות מלח שעל פני הקרקע שנשארו מהתקופה שים המלח עבר שם(ממש עצוב לראות את הנסיגה המטורפת שלו).


השמורה מחולקת לשני חלקים :

מעיינות לרחצה : יש ארבעה מעיינות. שניים מהם ממש בריכות ונמצאים בכניסה לשמורה ונקראות תמר וקנה, אחת עמוקה יותר בגובה מטר( בקיץ יש גם מציל, בחורף מרוקנים וסוגרים אותה) והשנייה פחות ונשארת פתוחה כל השנה. פנימה יותר ישנם שני מעיינות נוספים רדודים שהתחתית שלהם פחות נעימה לרחצה בגלל הסלעי בקרקעית. לצד המעיינות יש גם הרבה שולחנות ישיבה מוצלים לעשות פיקניק.


מסלול הליכה עם מדריך : המסלול אורך שעה וחצי, אפשר להתעדכן בשעות הסיורים בטלפון וגם בכניסה לשמורה. ביום שאנחנו היינו הסיור היה כל שעתיים. לא הספקנו ל-10 אז יצאנו ב-12 עם מדריכה מקסימה ביותר בשם אורית אביטל שהייתה ממש מצויינת ומעשירה למבוגרים וטובה מאוד גם לסיור חווייתי עם ילדים. המסלול המודרך הוא "לשמורה החבויה ". מדובר בשמורה סגורה עם שער שנפתח וננעל על ידי המדריכים מפני שרשות שמורות הטבע מעוניינת לשמור על החי והצומח ללא התערבות אדם בנעשה. למדנו הרבה בסיור, על עצי הדקל ועל הצמחייה המקומית בכלל, על היסטוריית המעיינות והשמורה עצמה וכמובן גם על ים המלח.


מערות קומראן: גן לאומי קומראן שוכן למרגלות המצוק הזקוף של מדבר יהודה, המתנשא מעל חופי ים המלח. למקום היסטוריה מעניינת על התושבים שגרו שם במשך 200 שנה, שניתן ללמוד עליה מהמגילות שנמצאו כאן.בטיול האחרון לא הספקנו לבקר שם, אבל זה בהחלט מקום לשלב כשאתם מגיעים לאזור קליה.


בביקור במקום תוכלו לקבל הצצה על החיים שהיו שם, לבקר במוזיאון קטן ולצפות בסרט על המקום, לשוטט בין שרידים מרשימים ולשמוע את הסיפור על גילוי המגילות והמבצע הדרמטי לרכישתן.


אזור עין גדי:


לינה: ישנו במלון עין גדי הותיק באגף בוטיק שהוקם ב- 2012. האגף כולל חדרים משודרגים ואת ספא סינרגיה שכולל גם בריכות מי מלח מחוממות.




נחל דוד ומפל שולמית : מסלול די קל שנמשך כשעה וחצי. נכנסים דרך שער נחל דוד וממשיכים בהליכה עד למפל שולמית. בדרך רואים יעלים, שפני סלע וצמחייה ייחודית לאזור וגם ניתן להשתכשך בבריכות הנחל.



נחל ערוגות: נחל שזורם כל השנה כשלאורכו שביל הליכה שמוביל אל המפל הנסתר ואל הבריכות במעלה הנחל. מדובר במסלול קווי של כ-6 ק"מ (הלוך וחזור) לא קשים בערוץ נחל ערוגות. נכנסים לשמורה דרך נחל ערוגות, לאחר כ-2 ק"מ מגיעים למפל הנסתר ואחרי ק"מ נוסף (מומלץ) מגיעים לבריכות שבנחל, שבהן אפשר ממש לשחות. בדרך חזרה ניתן ללכת בחלק מהמסלול בתוך מי הנחל.




דרום ים המלח:


לינה: בדרום ים המלח יש היצע די גדול של מלונות. לנו יצא לישון פעם אחת במלון דיוויד קונטיננטל. מלון נחמד מאוד עם בריכה גדולה וגם פעילויות נחמדות לילדים, אבל כמו הרבה מלונות גדולים בארץ וגם בחו"ל, ארוחות הערב מלאות בהרבה אוכל בינוני.




עין בוקק: נחל בוקק הוא אחד מהנחלים הקצרים ביותר במדבר יהודה, ארכו כ 15 ק"מ בלבד. הנחל יצר קניון עמוק ומרשים עם מים זורמים, בריכות מלאות, מפל ענק וצמחייה של קנה מצוי ועצי אשל. מהמלון שלנו ספציפית יכולנו ללכת ברגל.

למי שמגיע עם רכב, בכיכר הצפונית של אזור מלונות ים המלח פונים ביציאה המערבית, עוברים את תחנת הדלק עד לחנייה מסודרת ומשם יורדים בשביל מסומן לתחילת המסלול.



אטרקציה נוספת היא כמובן לרדת לחופי ים המלח, עם או ללא עלות וליהנות מהמים, מהבוץ, מהאווירה או מאיסוף אוצרות טבע.



239 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page