top of page

רמת הגולן

רמת הגולן זה אזור שתמיד כיף לבקר בו, אם זה בקיץ במעיינות ובקטיף דובדבנים או אם זה בחורף בביקור בחרמון ומסלולי הליכה שונים.

בתחילת הקורונה התחילה סוג של מסורת חופשת חורף ברמת הגולן שהתחילה בעיקר כי מצאתי את המלון המושלם לחזור אליו, אך מצאנו את עצמנו גם בביקורים חטופים בימות הקיץ.

כל ביקור שלי ברמת הגולן אני מעדכנת את הפוסט ומוסיפה מקומות נוספים שביקרנו בהם, הפעם האחרונה הייתה בפברואר 2023.


תקופה: כל השנה, תלוי איזה סוג של בילוי מחפשים.

הרכב: התחלנו את המסורת רק עומרי, הבנים ואני, אבל עכשיו זה הפך להיות טיול גם עם חברים.


מלון: אני כל כך אוהבת את מלון בוטיק אל רום שאני מפחדת לכתוב עליו פה. מלון מושלם לטיול עם ילדים וחברים. יש לובי נהדר לשבת בו בערבים, לאכול יחד, לשחק, חדרים מרווחים, יפים ונקיים, ארוחת בוקר מצויינת, מטבח משותף מטורף עם מקררים ועמדות מנגל, משחקייה לילדים צעירים וצוות נעים מאוד. המלון מפלס אחד מה שמאפשר עצמאות מוחלטת של הילדים. מלון באמת מושלם. באביב 2023 הם גדלים ופותחים עוד מלא חדרים פחות או יותר באותו קונספט.

עלות: 1,150 שקל ללילה לזוג +2 כולל ארוחת בוקר.




מה יש לעשות ברמת הגולן?


הר החרמון: כמובן שלא צריך להוסיף שום מידע על הר החרמון. למי שלא ביקר שנים ארוכות בחרמון, ההר שגובהו 2,236 מחולק לשני מפלסים- מפלס תחתון מלא באטרקציות לילדים ומפלס עליון ששם ניתן לעשות סקי ועוד. בשנים שיש שלג כבר בינואר אני אוהבת ביקורים בחרמון בסוף פברואר- מרץ כשהאתר אמור להיות פחות עמוס ויש מספיק שלג כדי לעשות מזחלות ולבנות איש שלג וכשאין אז אנחנו מגיעים לחרמון ומתבאסים מהעומס. מי שרוצה לנצל יום מלא בחרמון כדאי לצאת מוקדם בבוקר גם כשישנים קרוב כי הכביש תמיד פקוק. מי שכמונו, מספיקים לו שעתיים -שלוש, אפשר לעלות רק בצהריים, באזור 13:00.



יער אודם: יער אודם הוא השמורה הגדולה ביותר בגולן ומורכב מיער טבעי משולב ביער נטוע.

היער קיבל את שמו בשל צבעו האדום של הר אודם שנישא מעליו. האדמה האדומה היא תוצאה של התפרצות געשית שעיצבה את פני האזור. היער יפיפה ומשלב צמחייה ירוקה, פרחים אדומים ואבני בזלת שחורות שיחד יוצרים יער קסום.


הג'ובה הגדולה: הג’ובה הגדולה היא בור וולקני ענק במרכז שמורת יער אודם. הג'ובה הוא בעצם שביל מטיילים סלול, נגיש ונוח שמוביל מהחניון עד לקצהו . השביל אינו מעגלי ובעיני, מדובר ביער יפיפה שמשלב צמחייה ירוקה, פרחים אדומים ואבני בזלת שחורות שיחד יוצרים יער קסום( ואני לא משתמשת הרבה במילה קסום). המסלול של הג'ובה הגדולה הוא די קצר, אבל הוא מקום מושלם לעשות פיקניק בטבע( באזור הזה זה חייב להיות אם אוכל דרוזי!)



יער האיילים: מקום מקסים שניתן למצוא בו בעלי קרניים שונים ובעיקר איילים וגם ללמוד על המינים השונים של בעלי הקרניים. סיור מודרך בנבכי החווה מבהיר את ההבדל בין צבאים, יעלים, איילים ובני מינם.

מתחם "הישרדות" לילדים עם אומגה, משחקיה, טרמפולינה, ג'ימבורי ומתנפחים. בתחום החי נוספו שני ביזונים אמריקאים שהם היחידים בארץ. הסיור המודרך בחווה עובר דרך חלון תצוגה עם אוסף קרניים של המינים השונים המצויים בכל העולם, כניסה למתחם האיילים ואם תגיעו בשעת ההאכלה תוכלו לצפות בהם ממש מקרוב.


יש באתר פינת ליטוף של ארנבות ואפרוחים, בריכת ברווזים, פינת רכיבה על סוסי פוני( איתי עף על זה ורכב על הפוני לא מעט סיבובים). במקום יש גם אתר קמפינג ללינה באוהלים פרטיים או בחושות. הכניסה בתשלום.

מפל הג’ילבון: המפל נמצא ברמת הגולן והוא אחד הגבוהים בישראל, המפל נשפך מגובה של קצת יותר מ-40 מטר אל בריכה גדולה ומרשימה בה ניתן גם לשחות. על מנת להגיע אל המפל יהיה עליכם לעבור מסלול הליכה שמוביל אליו. המסלולים מתאימים לכל המשפחה, אך הם ברמת קושי בינונית כך שצריך להיות בכושר הליכה בסיסי.

אל מפל הג’ילבון תוכלו להגיע:

מסלול ארוך ברמת קושי גבוהה: המסלול יוצא מחניון נחל ג’ילבון ועובר גם במפל דבורה וגם בג’ילבון – כ 3 ק”מ. מסלול זה מתאים למטיבי לכת. המסלול שמתחיל בחניון מפל דבורה – החניון המסומן בצבע אדום המפה מטה. אורך המסלול כ-3 ק”מ והוא מתאים בעיקר למטיבי לכת. יש לקחת בחשבון שבמהלך המסלול יש ירידה ביתדות והמסלול חשוף לשמש. המסלול אינו מעגלי ומצריך 2 רכבים.

מסלול קצר ברמה בינונית: יציאה מחניון הסיום של המסלול – ירידה אל המפל וחזרה באותה הדרך. יש לקחת פניה עם האוטו שמאלה לשביל לא מסודר לפני שמגיעים לחניה הגדולה. המסלול מתאים למשפחות ברמת כושר בסיסית. אנחנו עשינו את המסלול הקצר, מדובר במסלול לא נגיש של ירידה ועליה תלולים, לא קשים מאוד, אך לא פשוטים לילדים קטנים.

דבר אחד חשוב מאוד עמית לקח מהמסלול הזה - את המצבה של גלעד קאן, בחור בן 20 שקפץ יחד עם חבר נוסף מראש המפל ונהרג. לזכור שכשאנחנו מטיילים, תמיד לשמור על עצמנו ולא להביא את עצמנו לקצה האקסטרים ואפילו לא לקצה צוק.


מפל סער: נחל סער מקבל את מימיו ממי הגשמים ובעיקר ממי הפשרת השלגים על החרמון. בתחילת החורף מי הגשמים הם שמזינים את הנחל, אך בתחילת האביב עיקר המים של הנחל מגיעים מהפשרת השלגים מהחרמון ואז יש זרימה מרשימה של מים שיורדים באיזור סלעי מגובה רב והרבה ירוק מסביב.


ישנן מספר אפשרויות טיול באזור, אפשר לעשות מסלול רגלי של כשעתיים וחצי,מסלול קצר יותר עד למפל הרסיסים ויש גם אפשרות להגיע לתצפית בלבד על המפל היפה, אבל גם לקנייה בדוכנים נחמדים של פירות וממרחים מקומיים, תירס בחמאה, מיצים סחוטים ועוד. מביקור לביקור במפל סער הדוכנים רק מתרבים וזה מוסיף לאווירה במקום. העליתי תמונות של מפל סער, באותה תקופה של השנה, בשנים שונות. יש שנים של זרימה מדהימה ויש גם שנים עצובות שאין זרימה.


מבצר נמרוד: מבצר נמרוד שוכן למרגלות החרמון והוא המבצר הגדול ביותר שנותר בישראל מימי הביניים.

מיקומו של המבצר הבנוי בגובה של כ-760 מטר, כשהוא מוקף במצוקים תלולים, חלש על אחת הנקודות האסטרטגיות ביותר בדרך שהובילה מעמק החולה והגולן לעבר סוריה. מקום מקסים להסתובב בו כחצי שעה עם הילדים ולתת להם חוויה היסטורית של הבנייה בעבר ונופים יפים של הגולן.



ברכת רם: ברכת רם נמצאת בצפון הגולן, ממוקמת בין הכפרים מסעדה ומג'דל שמס. הברכה היא בעצם לוע הר געש שקרס ובתוכו נוצר מאגר מים. ההגעה אל הברכה היא דרך מטעי תפוחים שגדלים בין ספטמבר לנובמבר. לצערי, המקום נשאר כמו שהוא מהפעם האחרונה שהייתי בו, לפני כעשרים שנה והכל מסביב מרגיש מאוד מוזנח.



תצפית מאגר בנטל - בתוך מרום גולן נמצאת אחת התצפיות הכי יפות בישראל! התצפית משקיפה על טורבינות הרוח, מאגר בנטל ובחורף גם הר החרמון המושלג שיש יש רגעים שתחשבו שאתם באחת ממדינות אירופה.


שמורת נחל חרמון - הבניאס: נחל הבניאס הוא נחל איתן שמתחיל את דרכו למרגלות הר החרמון, זורם לאורך צפון רמת הגולן, עובר באגמון החולה ולאחר מכן מתמזג עם נחל דן ושניהם הופכים לנהר הירדן. מפל הבניאס הוא המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל שיורד מגובה של כ-10 מ' לברכה יפהפייה מוקפת בצמחייה. אפשר להשקיף על המפל (ולהירטב מן המים הניתזים) ממרפסת העץ המסודרת.את הבניאס ניתן לחלק לשלושה אזורים: העליון, שם נמצאות שמורות מעיינות הבניאס, מפל הבניאס והשביל התלוי של רשות הטבע והגנים. התיכון, שם נמצא מסלול הטנק הסורי, והתחתון באזור החיבור לנחל דן.


מפל הבניאס והשביל התלוי : השביל התלוי הוא שביל עץ תלוי באורך של 100 מ' שמאפשר לנוע מעל המים השוצפים של הבניאס ולהגיע יחד עם המשך מסלול רגיל אל מפל הבניאס שהוא המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל והוא יורד מגובה של כ-10 מ' לברכה מוקפת בצמחייה, על המפל משקיפים ממרפסת עץ מסודרת.




מעיינות הבניאס מקדש פאן ומערת פאן – סמוך למעיין הבניאס עולה שביל מדרגות רחב אל מערת בניאס - שריד ממקדשו של האל פאן, שמשמו נגזר שם המקום – פניאס (ובערבית – בניאס). בחזית מערת פאן נמצאים שרידי מקדש שבנה המלך הורדוס לכבודו של הקיסר אוגוסטוס.




הטנק הסורי ההפוך : מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. אפשר ליהנות מהמים הקפואים וטיפוס על הטנק עצמו.


סדנאות שוקולד דה קרינה : בוטיק השוקולד בעין זיוון. בגדול מתחילים בסיור של למידה וטעימות, במפעל הייצור של DE KARINA, כשאנחנו היינו לא יכולנו לחוות את זה בגלל הקורונה אסור היה להם אז עבורנו החוייה הייתה פחות טובה ומאוד קצרה. כל ילד מקבל ערכה אישית שכוללת תבניות מילוי בצורות, מגוון סוגי שוקולד ותוספות לקישוט היצירה. במהלך הפעילות הילדים מעצבים, מקשטים, מתלכלכים, טועמים ויוצרים בעצמם סוכריות שוקולד.ההורים מצלמים, טועמים ומבזבזים כסף בחנות ובבית הקפה.


שמורת הטבע גמלא: מסלול מישורי וקווי שמתאים למשפחות ונוח להליכה ( אך בוצי מאוד לאחר הגשמים). כקילומטר וחצי לכיוון. (כשעה וחצי הלוך ושוב) המסלול מביא עד למרפסת תצפית, ממנה נראה את המפל הגבוה ביותר בארץ ( כ- 51 מטרים) שזורם כל השנה, אך בעונת הגשמים, כמות המים גדלה והמפל מרשים עוד יותר. הכניסה לגמלא בתשלום.הכניסה חינם למנויי מטמון.


החווה ביער אודם: החווה היא חוות חופש אקולוגית ומקום שיקומי לבעלי חיים. בחווה תפגשו מגוון של חיות ולכל אחת שם פרטי וסיפור מעניין. פגשנו בחווה חמורים, עזים, כבשים, סוס, תרנגולות, ברווזים, ארנבות ומכרסמים, ציפורים, צבים, דגים, חרקים, פרפרים, זאבים, כלבים ועוד ועוד..

המקום מתאים לילדים ואוהבי חיות אמיתיים כי זה לא מקום בילוי שגרתי, המקום מפגיש את המבקרים עם חיות שעברו שיקום ובעל מקום מקסים שמסביר הכל. לאחר גשם המקום מאוד בוצי ויש לקחת את זה בחשבון כשבאים לבקר שם. הדבר היחיד שהפריע לי לגבי המקום הוא עלות הכניסה שיקרה מדי, לטעמי.



מעיינות עדן ( עין סלוקייה) : לאורך שביל מסודר של אבני בזלת מסותתות באורך 400 מטרים בלבד זורם נחל יפה שנשפך למפלונים ויוצר גם בריכות שכשוך מקסימות. 

השם של המקום ניתן לו בגלל מקור המים הצלולים והקרירים - עין סלוקיה, שממנו נהגה לשאוב חברת מי עדן את מרבית מי השתייה שלה. המקום נהדר לילדים ולפיקניק נחמד לצד הנחל. היינו שם ביולי והיה מוצל ונעים מאוד במים. הילדים עפו על המקום!



קטיף דובדנים במושב אודם: בצפון הגולן ישנו מטע שמציע קטיף עצמי של פירות יער ודובדבנים. את הפירות תוכלו לקטוף מתחילת יוני עד סוף יולי וגם ליהנות מפינות ישיבה מוצלות ובית קפה שבמקום וגם אטרקציות נוספות במקום.






220 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page