top of page

לגולנד גרמניה (LEGOLAND Germany)




הרכב: זוג + שני ילדים בני 8+ ו-5+.


הגעה: ברכב בנסיעה מגרמניה (היער השחור) לאוסטריה (טירול).



תקופה: אוגוסט 23


משך הביקור: לילה אחד, יומיים ביקור בפארק עצמו.


לינה: במתחם הלגולנד, במלון הפיראטים. עלות 499 אירו ועוד 29 אירו שבחרנו להוסיף על תוספת אפשרות ביטול(הם לא אוהבים מספרים עגולים). עלות הלינה כללה כרטיס כניסה ליומיים לפארק הלגולנד. ניתן היה להגיע כבר ביום הצ'ק אין למלון, עם פתיחת הפארק ב-10:00(לפני קבלת החדר עצמו שהיה מוכן באזור 13:30, אבל מי רצה ללכת לחדר בשעה הזאת?) וביום למחרת. עלות הלינה כללה גם ארוחת בוקר די טובה, במיוחד כשמשווים אותה לארוחת בוקר אירופאית. מה שאהבתי במתחם הלינה הוא שיש גם מגרשי משחקים חיצוניים לילדים לשחק מעבר לשעות פעילות הפארק.

יש אפשרות להזמנת מקומות במסעדות מלון הפיראטים והטירה, זה היה בתכנון שלנו, אבל הילדים התחילו לריב ביניהם והחלטנו שיותר חשוב שנסיים את היום וילכו לישון מאשר לחטוף עוד עצבים בזמן הארוחה.


יש אפשרויות לינה דומות בעלות ובסגנון כמו הטירה ויש זולות יותר כמו הנינג'גו, חדרים בסגנון מצרי, חדרי קמפינג(לא בטוחה שעומרי היה מצליח לעמוד בהם) וחניון קראוונים. כדאי לבדוק האם כל החדרים המוצעים כוללים בתוכם כניסה לפארק ליומיים ואת ארוחת הבוקר. בכל מקרה כשפורטים את עלות החדר שכוללת את הכניסה ליומיים לפארק והארוחה, עלות החדר כבר לא נראת כזאת יקר.


עומרי ואני תמיד אומרים לאלה שאומרים שלא שווה לטייל עם ילדים קטנים, שהם לא יזכרו כלום, שסתם מוציאים עליהם כסף ועוד ועוד סיבות למה לא, שאנחנו מטיילים בשבילנו ולא בשביל הילדים.


והטיולים שלנו באמת בנויים כך, אנחנו לא מקלים על הילדים ומרגילים אותם מגיל צעיר לעשות הרבה טרקים יומיים, מלמדים אותם להעריך את הטבע וליהנות מלהרים מקלות, להיכנס ולטבול באגמים, להירטב איפה שאפשר לצד מפלים, לפגוש חיות בסביבת המחיה הטבעית שלהם, לרוץ במרחבים של דשא, לעלות ברכבלים לתצפיות מרהיבות ולעשות נסיעות חוצות מדינות...בקיצור, הילדים מיישרים קו עם "האטרקציות" שלנו, אבל לפעמים, רק לפעמים:), "אטרקציות ילדים" פוגשות אותנו בדרך ואנחנו זורמים איתן...


בטיול הנוכחי חיפשתי לטייל ביער השחור ולשלב אותו עם עוד יעד/ים למיני יורוטריפ, נכנסתי לגוגל מפות וראיתי איך אני משלבת אותו מצויין עם אוסטריה(אזור טירול). אני חושבת שרק כשכבר התחלתי לתכנן את הטיול ברמה היומית הבנתי כמה היער השחור הוא יעד שאנשים ממש מגיעים אליו בשביל אטרקציות הילדים, בעיקר פארק אירופה ורולנטיקה ופחות בשביל הטבע שהוא מציע.


אחרי קריאה מעמיקה על פארק אירופה וההיכרות שלי עם הבנים וההורים שלהם(עומרי ואני) הבנתי שפארק אירופה נחמד, אבל פחות בשבילנו, יש לנו שני בנים צעירים, הגדול בן כמעט 9 ולא ילד אקסטרימי והקטן כמעט בן 5 מוגבל מפאת גילו...מה גם, שהילדים, בעיקר הגדול, מתים על לגו! כמה אוהבים? ברמה שאני יכולה לומר שעלינו כתב אד שירן את השיר שלו "Lego house".


הלגולנד בול לגיל הילדים שלנו, הקונספט שלו של מתחמי לגו לפי סוגיו- נינג'גו, פיראטים, סיטי, אבירים ועוד, המתקנים שמותאמים בול לגילם וגם רעיון תחנת הביניים שהלגולנד היווה עבורנו בנסיעה בין גרמניה לאוסטריה (נסיעה אחת של כ-5 שעות התחלקה לה ל2.5-3 שעות לכל נסיעה) היה מושלם.



אפליקציית הפארק: ממש ממליצה להוריד את האפליקציה לפני כן ולסמן בה את המתקנים השונים שמעניינים אתכם וכך לנהל את הזמן בפארק נכון יותר, בלי להתברבר מה יש לראות ואיפה.


מבנה הפארק: הפארק מחולק לאזורים שונים שניתן להגיע אליהם באמצעות מפת המקום שמציגה את האזורים והמתקנים השונים. כל אזור בעל שם דומה לסוגי הלגו הקיימים: "סיטי", "נינג'גו", "אבירים", "אימג'ן" ועוד.



בכל אזור כזה יש כחמישה מתקנים בדרגות שונות כך שגם הצעירים וגם הבוגרים יותר(גילאי 9-11) יכולים למצוא מה לעשות באותו אזור. בכל מתקן יש סרגל מדידת גובה שמורה מי יכול להיכנס לבד, מי יכול להיכנס בליווי מבוגר ומי לא יכול להיכנס בכלל.


באזורים השונים יש גם מתחמי אוכל בסגנון המקום (אנחנו אכלנו נודלס עם שיפודי עוף ממש טעימים במתחם הנינג'גו וצ'יפס ושניצלונים ממש טעימים וממש לא יקרים כשאני משווה את המחירים המוגזמים שלוקחים בפארקים בישראל).



המתקנים: בחלק מהמתקנים ניסינו בעצמנו (והצטערנו...יותר עומרי:)), בחלק ליווינו את הקטן והגדול היה עליהם עצמאי ובחלק הילדים היו עצמאיים לחלוטין. המתקנים מאוד מגוונים - רכבת הרים מהירה, רכבת שבה עוברים בין דמויות נינג'ה, נלחמים בהם וצוברים נקודות, רכבת פנורמית רגועה, רכבת פדלים איטית שמאפשרת תצפית על הפארק מגבוה, נסיעת "ספארי" כשלצידה פוגשים חיות שונות שכמובן, עשויות מלגו, נהיגה במוכניות לגו, אווירונים שמעלים אתכם גבוה, צפייה בסרטי לגו שונים בתלת מימד, אוניית פיראטים שנותנת לכם את תחושת האוניה בים, סירה שמורידה אתכם במגלשת מים, רכיבה "על סוסים", אקווריומים ודמוית לגו מתחת למים, סירות שאתם משיטים לבד בנהר, סירות שבהן אתם צריכים לשמור שלא ירטיבו אתכם (אחר כך תוכלו להתנקם ולירות מים מבחוץ על מי שבסירות), מתקנים שמסובבים אתכם וגורמים לכם לסיבובי ראש ועוד ועוד :)


כמובן שבכל פינה אפשר למצוא חנויות לגו שונות עם מגוון סוגי הלגו ומלא אביזרים וביגוד, כולם ממותגים בלוגו "Lego"/ "LEGOLAND". כבר סיפרתי שיש לי בבית הלגו שלנו בישראל אוהבי לגו ולכן חנויות כאלה הן סכנה גדולה מאוד לכיס שלנו. הבטחנו לכל אחד מהילדים לגו אחד מוגבל בסכום והצלחנו לעמוד בזה, ממליצה לעשות עם הילדים ועם עצמכם תיאום ציפיות למה קונים ולא קונים שם.



היצירות השונות: אחד הדברים המדהימים בפארק, במיוחד לחובבי ההרכבה שמבינים את מורכבות הדבר, הוא היצירות השונות ברחבי הפארק, החל מקבלת הפנים, ברחבי הפארק עצמו, לובי המלון וגם היצירות בחדר עצמו.

לילדים שלי (ולי) זאת הייתה אטרקציה כשלעצמה. זאת אומנות מטורפת!


אחד המתקנים אפילו ערך הדרכה של חצי שעה(מסכן עמית, חפרו לו במח בגרמנית על תמרורים וחוקי תנועה) והוציא רישיון- פלסטיק רציני לנהג(בעלות של 5 אירו), בעוד במתקן המקביל לו, לצעירים עד גיל 6 לא ערכו הדרכה, אבל נתנו רישיון( פחות איכותי וללא פרטים) שעשה את איתי מאוד מאושר.



תורים: הגענו לפארק בימים שישי- שבת בחודש אוגוסט ויחסית לתקופה זאת, לא מצאנו את עצמנו עומדים בתורים ארוכים במרבית המתקנים, אבל כשכן עמדנו, אז מדובר בתורים בין 10 דק' ועד חצי שעה במתקן אחד ספציפי. יש אפשרות לקיצור תורים בעלות אחרת, לא יודעת את העלות המדוייקת.


מזג אוויר: חשוב לי לציין שמזג האוויר יכול להפוך את החוויה בפארק לפחות נעימה. למזלנו, נפלנו על יומיים קרירים אחרי שבוע חם ומתיש ביער השחור שעזרו לנו ליהנותמהביקור בלגולנד , אך מחוויות של אחרים שהיו לפנינו ומההרגשה שאיתה סיימנו את הביקור ביער השחור, אם היה חם יותר, אין ספק שההנאה הייתה נפגמת. אם אתם מגיעים ליום אחד או יותר באופן ספונטני ממינכן/ בקפיצה מטיול באוסטריה או קפיצה מטיול ביער השחור, כדאי ללכת על יום נעים.


71 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page