top of page

הרכב: 9 מבוגרים, ילדה אחת ותינוק אחד בבטן

מועד: שבוע באוקטובר 2014

הגעה: טיסה לברגן עם קונקשן בדנמרק

לינה: את הלינה חילקנו ליומיים בברגן וארבעה לילות בשני צימרים בבעלות פרטית בכפר בשם פלאם (Flam). כל צימר הכיל חלל של סלון ומטבח ושני חדרי שינה. חדר הורים וחדר נוסף עם מיטות קומותיים.

הטיול לנורבגיה היה הטיול המשפחתי השני שלנו שמשלב את הצד שלי ואת הצד של עומרי. עומרי יצא אליו במחשבה שזה הטיול האחרון שלנו להרבה זמן כי היינו בדרך ללהיות הורים והוא חשב שהטיולים שלנו יסתיימו שם...כמו שאתם רואים, הם המשיכו ורק השתכללו:)

הגענו אל נורבגיה בידיעה שהטיול לא יהיה זול כי נורבגיה ידועה כמדינה לא זולה, אך בסופו של דבר הטיול יצא לנו זול ממש וזה בעיקר כי לא אכלנו בחוץ(כך עשינו גם בשוויץ), אכלנו כל הזמן בצימרים שישנו בהם ובפיקניקים על הדרך. היינו באוקטובר והרבה מהמקומות לא פעלו כל היום וגם היינו הרבה בטבע ופיקניקים זרמו הרבה יותר כך שבאופן טבעי מצאנו את עצמנו לא מבקרים במסעדות, אלא בסופר המקומי.

אטרקציות:

אזור מערב נורבגיה ידוע היטב בשל הפיורדים העצומים שברכסי הרים שמתנשאים לגובה של עד 3,000 מטרים.

העיר ברגן (Bergen): ברגן (Bergen) היא עיר הנמל השנייה בגודלה בנורבגיה ונחשבת לבירת הפיורדים. ברגן נמצאת על שפת האוקיינוס האטלנטי הצפוני ומוקפת הרים. היא מקום טוב לנחות בו וגם ללון בו לטיול כוכב. אנחנו לנו שם יומיים. מה שמוסיף לטיולים באוקטובר הם השלכת שמגיעה עם הסתיו. העלים משנים את צבעם והנופים הופכים ליפים יותר.

שוק הדגים בברגן (The Fish Market) : מספר רב של דוכני רחוב שמציעים מבחר ענק של מאכלי ים, אפילו לוויתן.

רכבל פסגת פלויאן (Floyen): עליה ברכבל לפסגת ההר, שם יש נוף לעיר ברגן ונמל העיר וגם ניתן לטייל במסלולים השונים.

פלאם (Flåm) : פלאם הוא כפר קטן מוקף בהרים תלולים, מפלים ועמקים לאורך הפיורד הצר Aurlandsfjord וגם ידועה ברכבת דרך הפיורד, בפסגות ההרים ומפלים לאורך הרים. מהעיירה אפשר לצאת לטיולים רגליים ולהגיע לפיורדים קרובים כמו ה- Nærøyfjord. גם פלאם יפה מאוד בתקופת השלכת

הפיורדים : פיורד זהו עמק שנוצר על ידי קרחונים יבשתיים ולעיתים רעידות אדמה. הפיורדים בנורבגיה נוצרו במקומות שבהם היו קרחונים שעם הזמן באו במגע עם מי הים שגרמו להפשרתם או ברעידת אדמה שהובילה לשינויים גיאולוגיים בסביבה ויצרה עמק שאליו נכנסו מי הים ויצרו אגם.

העיר ברגן (Bergen) היא העיר המרכזית באזור הפיורדים, אליו מגיעים לטיולים בחיק הטבע בין הפיורדים.

רשימת הפיורדים שיש לראות מאזור ברגן: סונגפיורד (Sognefjord), גיירנגר (Geirangerfjord), רדנגר ( Hardangerfjord) ונורד (Nordfjord).

קרחון בריקסדל (Briksdalsbreen)

הקרחון כמעט ונמס ורואים הרבה סלע ופחות קרחון. לאורך הדרך המובילה אליו נמצאות נקודות ציון המציינות עד לאן הגיע בשנים האחרונות. תמיד עצוב לי לראות כמה מהר הצטמצם שטחם של הקרחונים ולהבין את מידת ההתחממות הגלובלית.

ההליכה לשם הייתה בעליה מתונה יחסית של כמעט שעה, להזכירכם הייתי בהריון בחודש ה-7. כולם פרגנו לי על ההליכה היפה שעשיתי בשלב שהייתי בו. כמו שאתם רואים אחד היתרונות בהגעה לא בעונה שהמקום היה ריק מאנשים ולא מתוייר כמו שהוא בדרך כלל.

‬ האקווריום של ברגן (Bergan Aquarium): האקווריום נמצא בקצה הנמל של ברגן, הליכה לא ארוכה משוק הדגים. בכניסה יש בריכות גדולות בהן ניתן לראות כלבי ים ופינגווינים ויש גם שעות האכלה ומופעים.

רכבת flam - Myrdal : רכבת flam - Myrdal היא אטרקציה מגניבה במיוחד . נסיעה ברכבת עתיקה שעולה למידרל, שוכרים אופניים ויורדים ברכיבה עד פלאם. לצערי, אני הייתי בהריון עם עמית בחודש שביעי ולא יכולתי לעשות את זה, אבל עומרי, אחי, אבא שלי וגיסתי עשו את זה ותיארו נופים ומסלול מאוד יפים והשאר חזרנו ברכבת.

שייט בפיורדים (FERRY FLÅM-GUDVANGEN) : סיור של שעתיים במעבורת עליה עלינו עם האוטו. במעבורת יכולנו לקנות שתייה חמה שתרמה להנאה של שייט בפיורד כשהשחפים חגים מעלינו.