top of page

צרפת- פריז וחבל נורמנדי


הרכב: 6 מבוגרים ותינוק בן 9 חודשים.


תקופה: ספטמבר 2019


טיסה: טיסה ישירה לפריז עם אל על.


לינה: שני לילות בפריז והשאר בנורמנדי



חבל נורמנדי שוכן בצפון-מערב צרפת ומרוחק כשעתיים-שלוש נסיעה ברכב מפריז. האזור מלא בהיסטוריה, בעיירות קסומות, חופים יפים וכפרי דייגים. זה טיול נהדר למי שרוצה לשלב את פריז עם קצת טבע והיסטוריה לא עירוניים. יעד זה היה עוד אחד מהטיולים המשפחתיים שיצאנו אליו בלחץ של אבא שלי, זה גם היה טיול הבכורה של עמית, שהיה אז בן 9 חודשים.



פריז:

זהו הטיול השני שלי בפריז, בפעם הראשונה הייתי בת 16.5 אז אולי אפשר לומר שזאת בעצם הפעם הראשונה שלי בפריז. אולי אני צריכה לחזור לפריז בפעם השלישית( כנראה אחזור). בהשווה לערים אחרות באירופה, לא התלהבתי ממנה יתר על המידה, עם זאת, אולי אני צריכה לחזור אליה שוב, בקונספט זוגי ולא משפחתי ולחוות אותה אחרת. לאזור האלפים הצרפתיים בטוח אחזור:)


לינה: לא זוכרת את שם המלון, אך זוכרת את האזור בו ישנו - הרובע החמישי שמכונה גם הרובע הלטיני. רובע תוסס בזכות אוכלוסיית הסטודנטים שנמצאים בו, המסעדות, הסמטאות והקרבה לסיין ולקתדרלת נוטרדאם .


מגדל אייפל (Tour Eiffel) : מגדל אייפל הוא סמלה המפורסם ביותר של פריז ושל צרפת ואחד מאתרי התיירות המפורסמים ביותר בעולם. מגדל האייפל, שגובהו 324 מטרים הוקם על גדות נהר הסיין של פריז, בין השנים 1887-1889 והוא נקרא על שם גוסטב אייפל, האדריכל שתיכנן אותו.

מומלץ לרכוש את הכרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של המגדל - מחיר הכרטיס דרך אתר האינטרנט זהה לזה שבקופות למרגלות המגדל, אולם הרכישה דרך אתר האינטרנט תחסוך לכם את העמידה בתור לקופות ובתור למעליות , בייחוד בעונות התיירות, כשהתורים ארוכים. בזמן רכישת הכרטיסים באתר האינטרנט, יש לבחור בין עליה לקומה השנייה ובין עליה לקומה השלישית שהיא ראש המגדל. וגם להגדיר יום ושעת כניסה מדויקיים.



שער הניצחון (Arc de Triomphe): שער הנצחון ממוקם בפלאס דה לטואל ומשקיף על השאנז אליזה נבנה בהוראתו של נפוליאון בשנת 1806 כאות לחגיגת נצחונו באוסטרליץ. מתחת לשער נמצא קברו של החייל האנונימי ובכל ערב בשעה 18:30, מדליקים להבה עבורו.ניתן לבקר במוזיאון קטן, שמציג את ההיסטוריה שלו בתוך המבנה עצמו וגם לעלות לגג שלו ולהינות מנוף לא רע של פריז (כפי שניתן לראות בתמונות, גם אנחנו עלינו).



שאנז אליזה (Champs-Élysées): שאנז אליזה היא אחת השדרות המפורסמות בעולם, שמתחילה בפלאס דה קונקורד ומסתיימת בשער הניצחון. החלק הקרוב יותר לשער הניצחון נחשב למסחרי ותיירותי יותר, ובעל אווירה סואנת. החלק השני יותר לכיכר קונקורד, אזור רגוע ושקט יותר, מקושט בגנם מרשימים, ארמונות מפוארים, ומבנים היסטוריים עתיקים. בתקופה שהיינו השדרה הייתה סתווית והייתה אווירה מאוד טובה ללכת בה.



שייט על הסיין (Seine): להונגריה יש את הדנובה, לאנגליה יש את התמזה ולצרפת יש את הסיין. נהר הסיין זורם לכל אורכה של פריז ומחלק אותה לשני חלקים. אפשר לקפוץ על ספינת התיירים ששטה לאורך הנהר ולעבור בין אתרי העיר. יש תמיד סוגי שייט שונים, כאלה עם מודרך שמלווה במדריך מנוסה, שנותן מידע מעניין על העיר וההיסטוריה שלה יחד עם הדרכת אודיו בשפות שונות, כאלה רומנטים בערב ואפילו שייט שכולל ארוחה. אנחנו הלכנו על הפשוט שבהם יחד עם העגלה של עמית. לצערי, כבר לא זוכרת עלויות ומהיכן בדיוק לוקחים, אבל בטוחה שאלה מסוג הדברים שממש קל לאתר.



מונמרטר - רובע האמנים של פריז (Montmartre): מונמרטר נמצא ברובע ה-18 הצפוני שבפריז, בגבעה מנותקת מהעיר עצמה. המקום שהחל ככפר קטן הפך למקום בוהמייני של גדולי הציירים והאמנים הפריזאים במאה ה-19. היום מדובר באזור תיירותי מאוד, אך עדיין יש במקום קסם שלא כדאי להחמיץ. בראש הגבעה נמצאת בזיליקת הסקרה-קר שמשקיפה על העיר וניתן לשוטט בין הרחובות הקטנים והתלולים בגבעה וגם לפגוש ציירי פורטרטים רבים בפלאס דה-טרטרה (Place du Tertre) שהיא הכיכר המרכזית של התיירים במונמרטר שמלאה בציירי פורטרט, הופעות רחוב, דוכנים, גלריות, בתי קפה ובעיקר אווירה נעימה ומלאת חיים.



קתדרלת נוטרדאם (Notre Dame): קתדרלה שבנויה בארכיטקטורה גותית. מבנה מרשים מאוד. אפשר לעלות למגדל ולקבל תצפית מאוד יפה על העיר, רק 450 מדרגות:).



ארמון וגני ורסאי (Palace and Gardens of Versailles): אחת הסיבות שאני נוטה לחזור לטייל באותן מדינות /אתרים היא גם כי יש מקומות שכיף לחזור אליהם וגם כי יש מקומות שמגלים אותם רק בפעם השניה כי הגעתי אליהם צעירה מדי, פחות מתעניינת או כשאני כבר ממוצה מבחינת כבר ראיתי ועשיתי- גני ורסאי הם לחלוטין מקום שאני שמחה שחזרתי אליהם. בגיל 16.5 השתעממתי ממש, בגיל 30 ידעתי להעריך את היופי שבהם.

באתר האינטרנט שלהם ניתן לרכוש כרטיסי כניסה. אם אתם בתקופה תיירותית במיוחד, בחרו באופציה של כרטיס עם שעת הגעה מדויקת כך שלא תצטרכו לעמוד בתור.

הארמון עצמו נחמד, הגנים הם גולת הכותרת. גן ענקי, מלא במזרקות וצמחיה מעוצבת יפיפיה.



נורמנדי:

לינה: כפר הנופש Francs-Bois Les. לנו שם בחדרים משפחתיים מרווחים ונקיים. בריכה יפה, אזור משחק לילדים קטנים וגם מגרשי ספורט למבוגרים.

האי מונט סן מישל(Mont St-Michel): האי הקטן מונט-סן-מישל ממוקם בקצה המערבי של חבל נורמנדי. היישוב האינטימי שמר על צביון אותנטי של ימי הביניים ומושפע מתנודות הגאות והשפל בשעות הגאות, היישוב מוצף מכל עבר במים ובן הרף הופך לאי בודד אמיתי בעוד שבשעות השפל נחשפים מכל עבר מרחבים של חול. הגאות והשפל באי הם מראה מדהים, מדובר בהבדל גבהים של כ- 15 מטרים ובשל כך יש שם סכנת חולות טובעניים. על האי ישנו מנזר גותי יפה מהמאה ה-8 שממוקם על פסגה סלעית וניתן להבחין בו כבר מקו החוף. במהלך השנים נשחקו יסודות המנזר עד שלבסוף בשלהי המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19 הוא הפך לבית כלא עד שהממשלה הצרפתית לקחה את האחריות לשיקומו של המנזר. הכניסה בתשלום.



אטרטה (Étretat): עיירה על חוף הים שמוכרת בשל הצוקים הלבנים המרשימים שמעל החוף. יש מסלול הליכה שעובר בין הצוקים עם נקודות תצפית יפות. כדאי לחנות באזור הטיילת (חניה בתשלום עם מדחן), ולעלות ברגל את העליה לשביל הצוקים המערבי. מדובר בעלייה בדרגת קושי בינונית. השביל עולה ועובר בין הצוקים, ויש בו ספסלים ונקודות תצפית לאורך הדרך. ניתן ללכת את כל השביל (מסלול סיבובי) או רק את חלקו ולחזור באותה דרך. לצוק המזרחי ניתן להגיע עם רכב.



אזור הנמל של הונפלור (Honfleur) : עיירת נמל מקסימה שממוקמת על נהר הסיין. מגיעים אליה באמצעות "גשר נורמנדי" שמחבר בין שתי גדות הסיין, לה הבר ואונפלר.



בית הקברות הצבאי והאנדרטה האמריקנים ( Normandy American Cemetery and Memorial): בית הקברות והאנדרטה נמצאים בקרבת החופים בהם נחתו חיילי ארצות הברית במלחמת העולם השנייה. בגיזרת חוף אומהה נהרגו קרוב לעשרת אלפים חיילים אשר נפלו ביום הפלישה לנורמנדי ב-6 ביוני 1944 ובקרבות שהתחוללו בשבועות שלאחריו ורובם טמונים כיום בבית הקברות האמריקאי.


הבית של קלוד מונה בג`יברני (Giverny): אני לא אוהדת גדולה של ביקור במוזיאונים בטיולים שלנו, אבל הזרם שאני הכי מתחברת אליו באומנות הוא האימפרסיוניזם. כמו שביקרתי בבית של דאלי בספרד, כך הפעם גם לא פסחתי על הבית של קלוד מונה.

ג`יברני הוא כפר ציורי ויפה שם נמצא ביתו של מונה והגנים המפורסמים מציוריו. מונה התגורר שם עד למותו בשנת 1926, שם הוא צייר את ציורי חבצלות המים המוכר. הכניסה לגנים ולבית בתשלום.


שוק Marché de Saint-Pierre-sur- Dives: שוק מצויין שמתקיים בימי שני ויש בו הכל מהכל, בעיקר אותנטיות. מרגישים כאילו נזרקים אחורה לימי הביניים או לפחות לסרט צרפתי.

יש בשוק עתיקות, בגדים, אוכל והרבה חומרי גלם.



גן החיות סרזה (Cerza) : גן החיות סרזה הוא גן חיות רציני עם מגוון בעלי חיים כמו נמרים, אריות היפופוטמים ג'ירפות ועוד. באזור הספארי אפשר לטייל ברגל או ברכבת קטנה בין ג'ירפות (ואף להאכיל אותן), לבקר בפינת חי ולפגוש קנגורו שמסתובבים חופשי.


מוזיאונים למלחמת העולם השנייה בנורמנדי: יש יותר ממוזיאון אחד שעוסק במלחמת העולם השניה בנורמנדי, ניתן למצוא גם יותר מעשרה. הפלישה לנורמנדי היתה פלישה של בעלות הברית המערביות אל חופי נורמנדי בצרפת, פלישה שהביאה גם היא לסיומה של המלחמה ולהבסת הגרמנים, לכן נחשבת לאחד הקרבות החשובים במלחמה וזוכה כאן להנצחה שכזאת.

סוללת התותחים של לונג סור מר (Longues-sur-mer battery) : הסוללה נבנתה בזמן מלחמת העולם ה-2 והיא היחידה על חופי הפלישה לנורמנדי שבה ניתן עדיין לראות את התותחים המקוריים מימי הפלישה. הסוללה נשארה מבצעית גם ביום הפלישה. בבוקר הפלישה היו עוד באזור חילופי אש בין הסוללה לבין קבוצת ספינות של בנות הברית, אך למחרת נתפסה הסוללה על ידי הבריטים.




46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page