top of page

פראג(צ'כיה)

הרכב: זוג

תקופה: לפראג הגענו שלוש פעמים, תמיד בתקופת החורף, בחודשים דצמבר- פברואר.

הגעה: טיסה ישירה לפראג כארבע שעות. המחירים משתנים כל הזמן, במיוחד עם התייקרות הדלק והקורונה.

לינה : אז בפעם הראשונה הלכנו על מלון במרחק רכבת תחתית ממרכז העיר, אחרי שלמדנו את העיר, מצאנו לנו מלון קטן, נחמד, עם קזינו וממש במרכז העיר, על שדרות וצלאב בשם אמבסדור שם ישנו בפעמיים האחרות שהגענו לפראג. הוא מלון בסיסי ביותר, אבל המיקום שלו מעולה( ויש בו קזינו).

לפראג ובכלל למדינות מזרח אירופה, אני ממליצה להגיע בחורף ובמיוחד בתקופת חג המולד. התקופה הזאת היא קסומה מאוד רומנטית ומוסיפה צבעים לגוונים המשעממים, בעיני, של הערים באותן מדינות.

כמה אהבנו את פראג מאחת עד עשר? שלוש...שלוש פעמים! חזרנו אליה שלוש פעמים כל פעם בתקופת החורף, לאווירת חג המולד והקיורטוש, עד שאמרנו "די, בוא ננסה מדינות אחרות".

תחבורה: התחבורה בפראג נהדרת, יש רכבות תחתיות בשלושה מפלסים (יש מדרגות נעות שמורידות עמוק אל מתחת לאדמה ויכולות לעורר פחדים אצל כמה אנשים ) ויש גם רכבת חשמלית מעולה, אבל עדיין הייתי ממליצה לישון במרכז, באזור ואצלב וללכת רגלית בעיר העתיקה, במיוחד בלילות.

אוכל : בפראג משלמים במטבע מקומי ועל כן היא מאוד זולה, כמה זולה? בירה מקומית תעלה לכם כמו מים או פחות וארוחה טובה תעלה לכם פחות מארוחה בישראל. בחורף יש שלל מרקים להתחמם בהם, גם מרק דגים שנוהגים למכור בשווקים והוא טעים!

כמו בכל מדינה, חשוב ללכת דווקא למסעדות המקומיות והקטנות בסמטאות וליהנות מהאותנטיות של המקום ולא ליפול למסעדות המלכודת לתיירים במקומות הכי מתויירים ששם המחיר והאוכל לא משתלמים.

אטרקציות:

מצודת פראג: את הצריחים של מצודה מפוארת זו רואים מכל מקום בעיר. זוהי המצודה העתיקה ביותר בעולם, ורשומה כך גם בספר השיאים של גיניס. כיום משמשת המצודה כמקום משכנו של נשיא צ'כיה, ומדי שעה מתקיים חילוף משמרות, בו ניתן לצפות. במצודה ניתן לבקר בקתדרלת סנט ויטוס, עם סגנון בנייה גותי, במגדל השעון, וקיימים בה מספר מוזיאונים, גנים, ארמונות ואולמות שונים. על מנת לראות את הכל , נדרשות מספר שעות טובות.

גבעת פטרין : גבעה ירוקה מעל העיר פראג ומספקת את אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר על העיר. לגבעה ניתן לטפס ברגל או להיעזר ברכבל, קיימים בה שבילי פארק מטופחים וירוקים ובאמצע הפארק, נמצא מגדל רוזלנדה, מגדל דמוי העתק של מגדל אייפל בפריז, הנישא לגובה של 60 מטר. אנחנו הגענו אליה בחורף, כשהיה מושלג, קריר ומאוד רומנטי.

קזינו: בפראג מספר בתי קזינו שמכירים את הישראלים שפוקדים אותם במהלך השנה ואף חלק מהדילרים למדו כמה מילים בעברית. הקזינו שלהם מכיל את כל משחקי המזל המוכרים כשביניהם גם שולחנות בלק ג'ק ופוקר.

גשר קארל : גשר שמחבר בין חלק אחד של פראג לבין העיר העתיקה. גשר זה נבנה במאה ה-15 ובתחילתו עומד מגדל יפיפה. מומלץ לטייל רגלי בכל שעות היום.

כיכר וצלאב : הכיכר ממוקמת באזור העיר החדשה והיא ידועה כ"כיכר ההפגנות" כי שימשה לזה בעבר. כיום, זה אזור מרכזי שאפשר למצוא בו חנויות ומקומות בילוי. בכיכר יש פסל ברונזה של וצלאב.

התיאטרון השחור- אני ממש מקווה שהתיאטרון השחור עדיין קיים שם. בפסאז' קטן משמאל לאזור הפסל של ואצלב, באזור שיש פאב אירי, רצו הצגות של התיאטרון השחור של ליאור כלפון. היינו פעמיים ונהנינו מאוד.

כיכר העיר העתיקה : כיכר זו היא בין הפופולאריות ביותר בפראג. זוהי אחת הכיכרות היפות באירופה כולה, וההיסטוריה שלה מתחילה כבר במאה העשירית. במרכז הכיכר פסל של יאן הוס, דמות חשובה בהיסטוריה הצ'כית, ועוד היא מוקפת במבנים מרהיבים, הבנויים בסגנונות שונים.

השעון האסטרונומי : שעון נבנה במאה ה-15 ונמצא מול בניין העירייה הישן בעיר. אזור נחמד מאוד לטיול.

שווקי חג המולד: פראג מהממת בתקופת חג המולד. היא מוארת בשלל אורות צבעוניים ועצי אשוח גדולים במספר מוקדים כמו הכיכר הגדולה ושדרות וצלאב. כמו כן, יש שם גם דוכנים נהדרים של הכל מהכל. ממתקים, מאכלים טעימים, חפצי נוי, עבודות יד ואביזרים שאופייניים לחג המולד. בין המטעמים המקומיים תמצאו מכירת יין חם, מרק דגים, נקניקיות, קיורטוש ומאפים חמים אחרים ועוד.

קרלובי וארי: אם תחליטו לנסוע עצמאית או במסגרת סיור מאורגן מחוץ לפראג, אז ההמלצה לשלי היא לעיירה הקטנה - קרלובי וארי.

זוהי עיירה ציורית הנמצאת באחד מעמקי צ'כיה ומוקפת נוף ירוק ומגיעים לבקר בה בשל הסגולות הרפואיות המיוחסות לה ולמעיינות החמים בה.

האטרקציות בקרלובי וארי:

מגדל דיאנה: ראש ההר עליו יושבת העיירה מכונה בשם מגדל דיאנה. תוכלו לעלות באמצעות רכבל אל הפסגה ולהשקיף ממנה על העיירה מלמעלה. זוהי תצפית מרשימה על העיר ואם יורד שלג וקריר, אז העליה מהנה אפילו יותר. בקצה ההר יש מגדל המכיל שבע קומות אליו תוכלו לעלות במעלית וליהנות מהנוף הנשקף ממנו. הרכבל עולה למעלה כל רבע שעה ונסיעה בו תעלה לכם כ-90 קרונות. עלינו אליה ביום מושלג ונהנו מבניית איש שלג, עד שקפאו לי הרגליים והחלטנו לבדוק את מסעדת דיאנה, מסעדה שממוקמת במעלה ההר, כמקום להתחמם ואולי גם לאכול שם (אם לא נפשוט רגל) וגילינו מקום אותנטי עם תפריט מגוון במחירים סבירים ולא יקרים בכלל.

מעיין שפרודל: זהו המעיין המפורסם ביותר בעיירה קרלובי וארי, והוא זכה לפרסומו עקב העוצמה בה המים מתפרצים מבטן האדמה. המים במעיין שפרודל מזנקים לגובה של עשרים מטרים ונמצאים בטמפרטורה של 73 מעלות צלזיוס.ההמים נוסעים בטן האדמה, כאלפיים מטרים בעיירה קיימים כשבעים מעיינות שונים ובהם מים חמים הנובעים מהאדמה. לכל מעיין צורה שונה וטעם מים אחר לחלוטין. זהו מסע מעניין בין נביעות המים השונות וההבדלים ביניהן.

סמטאות העיר: אם אתם חובבי ארכיטקטורה וגם אם לא, לעיירה קרלובי וארי יש קסם מיוחד והוא אופן הבנייה של המבנים בעיירה . כל מבנה בנוי בצורת ארכיטקטורת שונה הלקוחה מסגנון בנייה שונה באדריכלות וצבוע בצבע אחר. אנחנו, אוהבי הטבע, פחות התרגשנו מהמבנים.