top of page

אזור האגמים, צפון אנגליה (Lake District)

הרכב: זוג + ילד

תקופה: אוגוסט 2018

טיסה: אנחנו הגענו לטייל באזור אחרי טיול בסקוטלנד, אבל למי שרוצה להגיע ישר לשם, כמובן שניתן לשלב עם לונדון ולנסוע משם או להגיע עם טיסה למנצ'סטר ולקצר את הנסיעה.

לינה: אפשרי להתחיל מדרום או צפון ולהתקדם ואפשרי גם לעשות טיול כוכב, כמו שאנחנו בחרנו לעשות שמיקם אותנו בחלק הצפוני של האזור.

התמקמנו במלון בשם waterhead בעיירה coniston שנמצא באזור האגמים, כשבמקור הכנסתי לרשימה שלי מלון אחר באותו שם שנמצא בעיירה אמבלסייד( Ambleside ) שנמצאת גם היא באזור האגמים, 20 דקות מהמלון הנכון(חבל שגילינו את זה כשהגענו למלון הראשון בתשע בלילה, בחושך, והיינו צריכים למצוא את המלון החדש בנסיעה ללא שום תאורה בתחושה שנוהגים בתוך יער....מה שהיה נכון.) קמנו בבוקר לירוק מטורף מכל צד וכבישים צרים כמו שפגשנו בסקוטלנד.

המלון היה נחמד מאוד, מיקום על אגם עם סירות עם מדשאות ירוקות, באמת חלומי...קיבלנו חדר מאוד ישן, באזור אחורי של המלון ומאוד לא נקי ובבוקר התלוננו והעבירו אותנו לחדר הרבה יותר נעים במלון המרכזי. הצוות היה מאוד אדיב ומבין מהרגע הראשון.

⁦⁩אוכל: ארוחות הבוקר בצפון אנגליה וסקוטלנד זהות לגמרי. בופה עם סוגי דגנים, פירות, ריבות, לחמים ומיצים וארוחה חמה אישית שמזמינים לפי בחירה מתפריט. גם פה יצא לנו לאכול במסעדות נחמדות. אחת סופר מומלצת היא Lucy's on a plate שממוקמת בעיירה אמבלסייד. המנות כולן היו יותר ממצויינות וגם השירות.

קצת על האזור עצמו: אזור האגמים ממוקם בצפון אנגליה, אפשר לשלב אותו עם כמה ימים בלונדון ולעלות צפונה או לשלב אותו עם סקוטלנד ולעשות אותו לפני או אחרי סקוטלנד ואז ההגעה הכי נוחה היא למנצ'יסטר. אנחנו שילבנו אותו עם סיום הטיול בסקוטלנד.

אזור זה נחשב לאזור החופשה של האנגלים ובאמת שפגשנו שם רק אנגלים. האזור נחשב לאזור הכי גשום באנגליה ולכן האזור שופע באגמים המוקפים בהמון ירוק והקיץ שם קריר יחסית ללונדון. בדיוק כמו בסקוטלנד, גם שם הנסיעה עצמה היא באזורים קסומים ויפים.

אטרקציות:

קסוויק (Keswik) :החלטנו לחזור קצת צפונה מהמקום שישנו בו וליהנות מיום בעיירה קסוויק(Keswik) שממוקמת גם היא לצד אגם. עיירה קסומה ומאוד ממומלצת עטופה בהרים גבוהים, רחוב מדרחוב עם חנויות חמודות, מסעדות ואטרקציות מקסימות לצד האגם.

לקחנו שייט בסירת קאנו ב-8 פאונד לחצי שעה, הייתה גם אפשרות ל-12 פאונד לשעה. האגם עם נוף מקסים ומלא בברווזים, באווזים, בברבורים ובשחפים בכמויות שאותם מאכילים בפופקורן שקונים בחצי פאונד לשקית בצריף ליד. האגם סמוך לפארק ירוק ונחמד שאליו לא ממש נכנסנו.

לצד האגם ישנו גם מגרש גולף, חלקו לילדים וחלקו למבוגרים, מקום מקסים לשהות בו, עם נוף מקסים עוד יותר. יש הרבה התעסקות בטיפוס הרים באזור קסוויק והילד שלנו מאוד אוהב טבע וטיפוס, אז החלטנו להיכנס למרכז טיפוס מקסים בעיירה בשם kong adventure. שם יש משחקיית טיפוסים לגיל הרך וקירות טיפוס לילדים החל מגיל חמש ומעלה. מלא סגנונות טיפוס, מקום באמת רציני ושווה ביקור אם אתם מהמטפסים.

העיירה אמבלסייד : מהעיירה יוצאים למסלולי הליכה שונים וגם ניתן להגיע לחלק הצפוני ממנו מתחיל אגם וינדרמייר. אנחנו תיכננו לצאת לצפייה ב- Stockghyll Force. מסלול מעגלי, אבל לא הייתה חניה מסודרת והתחלנו להתרחק מהאזור, הילד נרדם והבטן קרקרה אז החלטנו לוותר על לראות עוד מפל.

העיירה Windermere on Bowness: ביום השני בילינו בעיירה הדרומית לאגם וינדמייר בשם Windermere on Bowness. שם הגענו לאזור מסויים של אגם ווינדרמר( windermere), שהוא הגדול ביותר באזור האגמים.

אזור נחמד להסתובבות, גם שם יש ברווזים להאכלה והמון המון ברבורים רעבים שניתן לקנות להם אוכל ולהאכיל אותם תמורת חצי פאונד. בסמוך יש מגרש גולף נחמד ושטח דשא גדול למשחק לילדים או למנוחה לגדולים ולקטנים. יש עוד המון מקומות קסומים לטייל בהם באזור האגמים. יש עוד עיירות ועוד מסלולי הליכה בטבע. אצלנו עיקר הטיול היה סקוטלנד, אבל בהחלט נחזור ונעשה את אזור האגמים כעיקר הטיול.