top of page

האלפים הצרפתים - אנסי(Annecy)

הרכב : זוג ושני ילדים בני 7.5 ו-3.5

תקופה: אוגוסט 2022

משך הטיול באנסי: שישה ימים

טיסה: טיסה של איזי ג'ט לג'נבה - 1,000 דולר לארבעתנו כולל שתי מזוודות גדולות.

רכב: השכרת רכב בצרפת הוזיל את זה לעומת השכרה בשוויץ ( מפתיע 😜). הזמנו דרך Avis לכל שלושת השבועות.

לינה: כמו שכבר אמרתי סגרתי לנו לינה בשלושה מוקדים כאשר אנסי ושאמוני לא רחוקות מאוד אחת מהשנייה, אך שונות לגמרי באווירה ובמה שיש להן להציע.

באנסי סגרתי לנו דירת שני חדרים ( חדר שינה וסלון עם ספה נפתחת לילדים) ומטבח. שם הדירה la station no 5. הגענו אליה ישר מהשדה באזור שמונה בערב, כשיש עוד אור בחוץ, אבל מרגישים שכבר סוף היום וקצת נבהלנו מהאזור שלה, זה כמו לישון בדרום תל אביב- הרכבת/ פלורנטין, אזור של תחנת רכבת ומלא מסעדות, אנשים צעירים וגם הרבה מהגרים.

ישנו בבניין ישן, אך מאובטח עם נעילה למטה ולדירה. הדירה עצמה משופצת כחדשה ולגמרי ענתה על הצרכים שלנו - מרווחת, נקייה, חדשה ועם אחלה מטבח.

בבוקר כבר הרגשנו יותר סבבה ונוח עם המיקום. הדירה לא כוללת חניה, יש אפשרות לחנות ברחוב בתשלום ובחינם לפי שעות או בחניון...אחרי שהסתבכנו עם נתיב תחבורה ציבורית החלטנו לחנות רק בחניון של הדואר שקרוב ולא כזה יקר בבסך הכל. הילדים מאוד אהבו את הדירה והרגישו בה בבית.

אוכל: אנסי מלאה במסעדות, ברובן, עם מטבח איטלקי או אמריקאי עם מחירים כמו בארץ ויותר וגם המוןןןן גלידריות, שוקולטיירים ומאפיות. האוכל טעים מאוד גם בעיניים וגם בבטן.

אנחנו מעדיפים לרוב, להכין לעצמנו את האוכל או לקנות משהו לדרך ולאכול בפיקניקים מארבע סיבות:

1. זה מוזיל משמעותית את ההוצאות. אנחנו לא חוסכים באטרקציות, הרי בשביל זה באנו, אבל לא נוציא 200 אירו ביום רק על ארוחות.
2. עם ילדים קטנים, בפרט, זה יותר נח לאכול בפיקניקים מאשר במסעדות.
3. לאכול עם נוף זה יותר כיף.
4. לפעמים זה מקל בלו"ז כי האוכל הוא על הדרך ולא מצריך חיפוש אחרי מסעדה.

אנחנו כן אוכלים במסעדות פה ושם במהלך הטיול( תלוי בלו"ז, בחשק ובמסעדה שפוגשת אותנו).

אחרי שלא יצאנו מהארץ עם הילדים( וגם לא ממש בעצמנו) מ-2019 החלטתי שאנחנו חייבים הפסקה ארוכה של טבע- לראות במשך שלושה שבועות אגמים בגוונים שונים של כחול, גוונים שונים של ירוק בדשא של גבעות ועמקים ולבן של פסגות הרים ועננים במרחבי שמיים נקיים.

הגעה לאלפים הצרפתים ואפילו רק לאנסי יכולה הייתה לגמרי למלא את הרצון שלי לטיול, אבל כשמגיעים לז'נבה וכבר טיילנו בפריז ובאזורים אחרים בצרפת בטיול אחר, זה קורץ היה לשלב בזה גם את שוויץ.

הטיול באנסי היה חלק מטיול בן שלושה שבועות שנבנה משלושה טיולי כוכב שונים עם שני מוקדים בצרפת- אנסי ושאמוני ומוקד שלישי בשוויץ- באזור אינטרלקן עליהן אכתוב פוסטים בנפרד כי כל אחד עומד כטיול בפני עצמו.

תקציר מה יש לראות ולעשות:

העיר העתיקה : אזור כיפי ללכת בו ביום ובערב דרך הסמטאות והתעלות ( לדעתי, יפה ומגניבה יותר מונציה). האזור שופע במסעדות, חנויות וקןנדטוריות. מי שמתלונן על כמות האנשים שיושבים במסעדות בתל אביב, צריך לבקר באנסי. עוברים ליד המסעדות השונות והמנות נראות נהדרות כולן.

האגם: אגם אנסי הוא מרכז העניינים פה והוא מהמם בצבעיו, בנופים שסובבים אותו ובאטרקציות שהוא מציע. מי שמחפש סתלבט קיצי יכול לבלות פה שבוע שלם בכיף מספורט ימי בסאפ, סירת משוטים, קייאק, סירת פדלים עם או בלי מגלשה, סירת מנוע, רביצה בחופי האגם וגם קצת אקסטרים בצניחה ממצנח רחיפה או דאןן, מי שמחפש גם לצאת למסלולים יכול ליהנות פה גם כשבוע.

אנחנו לקחנו סירת מנוע לארבעה בעלות של 70 אירו לשעה ( אפשר גם לחצי שעה ו- 45 דקות בעלות נמוכה יותר). התשלום הוא בסוף, בהחזרה בהתאם לזמן שלקחתם. סירת פדלים זולה יותר, כמובן. הבנים קפצו למים( הקטנים היו עם אפודת מצוף). האגם יכול להגיע לעומק 40 מטר. המלצה טובה היא לקחת רמקול איתכם לשים לכם מוזיקה לאווירה. בכלל בטיולים שלנו מוזיקה היא חלק בלתי נפרד- בפיקניק, בנסיעות ועכשיו גם בהפלגות... הילדים ישר מבקשים שנפעיל מוזיקה ולפעמים גם באים עם דרישה מסויימת ( יש להם טעם טוב אז הכל טוב 😜). מרוב שהיה לנו כיף חזרנו לקחת סירה נוספת בהמשך השבוע. יש מלא מקומות לקחת מהם סירות באזור "גשר האוהבים".

אטרקציות נוספות לילדים: באזור האגם יש גם אטרקציית נחמדות לילדים כמו אופני סוס. אופניים שהרכיבו עליהם סוס והכידון הוא בעצם מושכות הסוס. 5 אירו ל-10 דקות. עמית קצת "נתן גז" ואיתי קצת זלג לדשא והצליחו לעצבן את הצרפתי. יש גם קרוסלה וגני משחקים שההורים יכולים לשבת בצ'יל וליהנות מהנוף בזמן שהילדים משחקים.

החופים שלה: לאנסי הרבה חופים, חלקם מסודרים וחלקם לא. קראנו שחלק מהחופים בתשלום, אבל כשהיינו הכניסות היו בחינם בכולם משלמים חניה עם מדחן. היינו בשלושה מהחופים המסודרים.

Plage de l'Impériall

המים נהדרים, נקיים, לא קרים מדי ובגבהים שונים שמתאימים לכולם והאווירה ממש כיפית.

ההליכה לחוף לא הייתה קצרה, אך הלכנו וחזרנו אותה ברגל, כולל בן ה-3.5...הילדים הלכו באזור ה-5 קילומטרים. אלופים ממש!

Plage Municipale de Talloires

שם התלהבנו ממש מהחוף. חוף מהמם עם אטרקציות נהדרות לילדים- מגלשה בתוך האגם ( יותר נמוכה מזאת שבחוף האימפריאל), קרש קפיצה למי האגם, בריכת מים לא טבעית עם מים חמימים יותר ורדודים לקטנים( אזור החוף שם עם מים עמוקים וקרים ממש אז זאת אחלה אלטרנטיבה לקטנים). והנוף...הנוף של השמיים וההרים ברקע עושים את הכל.

עמית קפץ מהמגלשה והמקפצה ובעלי נכנס לשוונג הקפיצות אחריו ואיתי נהנה מבריכת הקטנים ואני נהניתי מהאווירה הכללית והנופים, האמת שלא רק אני, כולנו. ידעתי שאנסי יפה ומה יש לראות בה, אבל לא חשבתי שכל כך אתאהב בה שארגיש שלא בא לי לעזוב אותה, במיוחד בתור אחת שלא אוהבת קיץ...כל עוד אין לחות החום הרבה יותר נסבל, כשהמים נקיים, מתוקים, צלולים ובלי מדוזות זה הרבה יותר כיף להיות במים וכשהנופים הם הרים ירוקים ופסגות מושלגות אז החוויה בכלל אחרת.

plage d'angon

חוף שהיה בתכנון, אבל עדיין לא הגענו אליו עד היום האחרון. אמרנו לעצמנו שהכי הרבה, אם הוא לא משהו, אנחנו במרחק חמש דקות מהחוף plage Municipale de Talloire. בסופו של דבר הגענו לחוף באזור 18:30 ויצאנו ב-21:15 בערך..איזה חוף כיפי! יש בו מים רדודים שמתאימים לילדים, אזור ישיבה על דשא/ אבנים, נוף מהמם בסגנון יותר טרופי של צמחייה ירוקה, בית קפה/ מסעדה עם להקה שמנגנת בלייב ומקומות ישיבה מסביב שיוצרים אווירה ממש טובה בנוסף לכל זה, יש גם ברווזים וברבורים שבאים לשחות איתכם במים, בלי לחשוש.

Col de la Forclaz

תצפית מהממת על אגם אנסי שם נמצא גם מקום בשם Airmax Parapente שבו עושים מצנחי רחיפה ודאונים. צריך לקבוע מראש למטה, מחירים באזור ה-80-95 אירו למצנח רחיפה. באזור התצפית חנויות מזכרות, מסעדות וגישה מלאה לאלה שזורקים את עצמם מהפסגה עם דאון או מצנח רחיפה .

כדי להגיע מאזור החניה, התצפית והמסעדות לאזור מצנחי הרחיפה יש לעלות עלייה לא קטנה רגלית בשמש קופחת, לא משהו שלא ניתן לעשות, רק לדעת ולהתכונן לזה. הנוף למעלה והחוויה של לראות אנשים פשוט "זורקים" את עצמם מההר שווה את העלייה.

עמית רצה לעשות וגם יכול היה מבחינת אומץ וגיל ( גם איתי רצה 😅), אבל מסמסנו את זה קצת כי קשה לשלוח את הילד שלך לדבר כזה כשאת נשארת על היבשה. הבטחתי לו שבבר מצווה שלו כולנו עושים יחד.

יכולנו להמשיך לשבת שם עוד כמה שעות ולבהות בנוף ובאנשים המעופפים, אבל נזכרנו שיש לנו עוד תכניות.

פארק החבלים ACRO' AVENTURES TALLOIRES

הכניסה שלנו הייתה מוזמנת מראש לשעת הפתיחה של המקום, ב-10:00. עלות של 74 אירו לארבעתנו. בקיץ כדאי להזמין מקום מראש, לפני ההגעה כי אחרת תגיעו ויגידו לכם לחזור הרבה יותר מאוחר או ביום אחר. לילדים לא הייתה אפשרות לעשות את המסלולים שבחרנו להם בלעדינו. ההחלטה על המסלולים היא תלויית גובה. הלבישו אותנו בחגורת ההצלה וחילקו אותנו לזוגות - איתי ואני הלכנו למסלולי הקטנים ועומרי ועמית ליותר גדולים...היה מאתגר לבעלי ולי קצת יותר מלהם 🤣

היו מקומות שהיינו צריכים להתכופף וללכת על ארבע, מקומות שהלכנו על רשת או קרשים באוויר ומקומות שהיינו צריכים לעשות אומגה שמתחילה גבוה( במקרה שלעומרי ועמית גם עוברת מעל מכוניות ואנשים).

איתי ואני עשינו שני מסלולים מתוך הארבעה והספיק לו, עומרי ועמית גם עשו שניים מתוך השלושה וזה גם כי הספיק לגדול. אני חושבת ששניהם הגיעו לקצה האומץ שלהם. דירבנו אותם להמשיך, אבל לא לחצנו והמשכנו למתקן אחר במקום. כמו משחקייה רק תלויה באוויר ברשתות בין העצים ☺️.

בריכת כדורים, משחקי כדור, מגלשה...הכל גבוה בין העצים. זה היה בתוספת מחיר של 10 אירו לילד( אנחנו היינו למטה אז לא היינו כלולים במחיר). הילדים נהנו ממש כשלא רבו או חטפו מכה ממשהו 😜. מקום ממש מומלץ, אפילו למבוגרים יותר.

Cascade d'Angon

במרחק כעשר דקות מפארק החבלים.

מסלול מהמם! חשוב לציין שהוא מסוכן ממש ביום של גשם ואומרים שגם יום אחרי כי האבנים שהולכים עליהן ( ויש הרבה כאלה) ממש חלקות. זה מסלול לא ארוך מדי, כחצי שעה לכיוון, אך גם לא פשוט למי שנבהל מהליכה על דרך לא מישורית, שדורשת קצת טיפוס פה ושם על מדרגות הטבע - אבנים ...חלקות.

הדרך מובילה למפל בגובה 60 מטרים, מפל נחמד בגלל גובהו, אבל בעיני הדרך מרשימה ומהנה יותר.

מלון הארמון Le Palace De Menthon

מי שרוצה להתרשם ממלון שהוא ארמון, מוזמן להציץ עליו או לאכול בו אנחנו עברנו לידו, אבל בסוף ויתרנו על להיכנס לאכול שם.

Gorges du Fier

כדאי להיות שם ב-9 וחצי עם הפתיחה.כשאנחנו הגענו עם הפתיחה כבר היה תור. המסלול היה ממש יפה, פשוט יחסית להליכה ומוצל. הילדים הלכו יפה ולמדו על כוחם והשפעתם של המים על אבנים.

Lac du Bourget

הדרך לאגם בורג'ה בדרך ירוקה , יפה ומרגיעה. הגענו לאזור האגם הגדול וניסינו למצוא את האזור הטוב להתמקם בו. החלטנו על הנמל שאמור היה להציע מסעדות ומלונות, אך זה הרגיש אזור קצת מנומנם. בכלל בהשוואה לאנסי אזור האגם הרגיש קצת מנומנם, אבל האגם היה יפיפיה מבחינת הצבעים וגם טמפ' המים, צבע המים הזכיר לי אגמים בניו זילנד, צבעים של כחול שלא רואים בישראל. מצאנו לנו חוף נחמד להתמקם בו עם מים רדודים והילדים נהנו ממש, אז לא חיפשנו אטרקציה נוספת, אבל גם פה יש תצפיות ועיירות לטייל בהן.

שוק אנסי: למרות שקראתי במקום אחד בלבד שיש את שוק אנסי בימי שלישי, שישי וראשון, שאר המקומות דיברו על שוק רק בימי ראשון. לשמחתנו, השוק אכן גם ביום שישי( לא יודעת אם זה ככה רק בקיץ) והצלחנו לטעום ממנו, תרתי משמע. יצאנו ממנו עם פירות יער ומאקרונים בפיקניק קטן קרוב לאגם. אפשר לצאת משם עם שלל גדול יותר ומה שרק תרצו.

השוקולטייר של Philippe Rigollot Pâtissier Chocolatier - הוא רק אחד מתוך עוד שיש באנסי, אבל גילינו שהוא סגור כי יצא לחופשה בדיוק כשאנחנו הגענו, אז התפשרנו על קונדטוריה שמשכה אותנו בגלל מרנג בגודל הראש שלי. זרמנו שם עם עוד מאפה בריוש ואקלר. הקינוחים באמת מאוד טובים ויותר זולים מהארץ.

יומן המסע המלא של מסלול הטיול:

יום 1: בערב הראשון הגענו ישר מהשדה אז רק ירדנו לעיר העתיקה שנמצאת 10 דקות מהדירה. העיר ממש מגניבה מבחינת אווירה ומלאה באנשים, במסעדות, בפאבים ובגלידריות.
המסעדות, ברובן, עם מטבח איטלקי או אמריקאי עם מחירים כמו בארץ ויותר.
אכלנו פיצה נחמדה ויקרה מדי וסלט רק יקר מדי, פינקנו את הילדים בגלידה( עמית החליט שהוא אוהב פתאום גלידת קוקוס... עד שטעם ממנה בגביע שלו🤦‍♀️) וחזרנו לדירה להיטען.

יום 2: קמנו ברגוע לארוחת בוקר ביתית באווירת המקום- פרנץ' טוסט, אומלט וטוסטים ויצאנו רגלית לעיר העתיקה ולאזור אגם אנסי.
במילה אחת: וואו. האגם מהמם בצבעיו, בנופים שסובבים אותו ובאטרקציות שהוא מציע.

הסתובבנו בין הסמטאות והתעלות, הצטלמנו, צילמנו וגם נרטבנו בהן קצת. הבנים קנו לעצמם מגנומים מצויינים בדוכן גלידות מגרה בעיר העתיקה...עמית נהנה גם משל איתי בשלב מסויים כי הילד העדיף לי לסיים את התפוח שלו במקום לאכול מהגלידה ( ילד מקולקל 🤷‍♀️).

היה ממש שווה. הבנים קפצו למים( הקטנים היו עם אפודת מצוף). האגם יכול להגיע לעומק 40 מטר. המלצה טובה היא לקחת רמקול איתכם לשים לכם מוזיקה לאווירה. בכלל בטיולים שלנו מוזיקה היא חלק בלתי נפרד- בפיקניק, בנסיעות ועכשיו גם בהפלגות... הילדים ישר מבקשים שנפעיל מוזיקה ולפעמים גם באים עם דרישה מסויימת ( יש להם טעם טוב אז הכל טוב 😜).

אחרי ההפלגה הילדים מצאו להם אופני סוס. אופנים שהרכיבו עליהם סוס והכידון הוא בעצם מושכות הסוס. 5 אירו ל-10 דקות. עמית קצת "נתן גז" ועצבן את הצרפתי ואיתי קצת זלג לדשא וזה גם עצבן את הצרפתי...בשישי אנחנו מתכננים לחזור, אם הם יסכימו לקבל אותנו שוב...

עשינו הפסקת צהריים פיקניק עם בורגר קינג ב-30 אירו לארבעתנו. אנחנו בעד להוזיל עלויות באוכל...במיוחד עם ילדים שיותר חסרי סבלנות לשבת במסעדות, לא מסיימים מנות ובכלל- עדיף להוציא כסף על אטרקציות מאשר על מסעדות. אז פיקניקים של אוכל על הדרך או אוכל מהבית תמיד הולך אצלנו.

אחרי זה הלכנו לחוף בשם Plage de l'Impériall . קראתי שהחוף בתשלום של 2.5 אירו, אבל לא גבו מאיתנו כלום בכניסה, כן הייתה מישהי בכניסה לחוף, אך אמרה שהכניסה חינמית. יש חלק פנימי יותר של החוף, ששייך למלון והוא בתשלום עבור כיסאות, ערסלים וכו'( מחירים מופקעים).

יום 3: קמנו קצת מאוחר, קצת מרחנו את הבוקר ויצאנו יחסית מאוחר עם ארוחת בוקר טייק אווי לפסגת Col de la Forclaz, שם ניתן לראות תצפית מהממת על אגם אנסי שם נמצא גם מקום בשם Airmax Parapente שבו עושים מצנחי רחיפה ודאונים. צריך לקבוע מראש למטה, מחירים באזור ה-80-95 אירו למצנח רחיפה.

בזמן שעומרי הלך לחפש חניה הבנים ואני מצאנו להם מקלות הליכה( ומלחמה) מעץ עם ראשי חיות.

אכלנו את ארוחת הבוקר שהבאנו תוך כדי צפייה באנשים מטיסים את עצמם בשמיים בכזאת פשטות. למי שלא הביא את ארוחת הבוקר איתו, ממש לא חסר איפה לקנות שם אוכל וגם מזכרות.

עמית רצה לעשות וגם יכול היה מבחינת אומץ וגיל,( גם איתי רצה 😅) אבל מסמסנו את זה קצת כי קשה לשלוח את הילד שלך לדבר כזה כשאת נשארת על היבשה. הבטחתי לו שבבר מצווה שלו כולנו עושים יחד.

יכולנו להמשיך לשבת שם עוד כמה שעות ולבהות בנוף ובאנשים המעופפים, אבל נזכרנו שיש לנו עוד תכניות והמשכנו לפארק החבלים ACRO' AVENTURES TALLOIRES לאקסטרים יותר תואם גיל, אבל לא הסתדר לנו מבחינת הזמנים עם שעת הכניסה שהם אפשרו והזמן שהגענו, אז קבענו לנו כניסה ליום אחר וחתכנו לתחנה הבאה שלנו ל- Cascade d'Angon שהיו במרחק כעשר דקות משם.

איזה מסלול מהמם! חשוב לציין שהוא מסוכן ממש ביום של גשם ואומרים שגם יום אחרי כי האבנים שהולכים עליהן ( ויש הרבה כאלה) ממש חלקות.

הדרך מובילה למפל בגובה 60 מטרים, מפל נחמד בגלל גובהו, אבל, בעיני, הדרך מרשימה ומהנה יותר.

לאחר המפלים עברנו בדרך חזרה לאזור הדירה שלנו ליד מלון הארמון Le Palace De Menthon להצצה קלה עליו מבחוץ ועל התפריט של המסעדות והחלטנו להמשיך לחפש מקום לאכול בדרך.

עצרנו במקום של פוד טרק מול האגם שם אכלנו דג ןצ'יפס טעימים( מלבד איתי שעדיין לא מאס בהמבורגר) וגלידה לקינוח לבנים.
בחזור גילינו סופר גדול ויצאתי עם עמית לקניות( עד עכשיו קנינו מצרכים בסיסיים כמו חלב, ביצים ומים במכולת ממש בסמוך לדירה.

נכנסנו לסופר בהתלהבות. אנחנו אוהבים סופר בחו"ל- האננס כזה זול שקנינו שלושה, שאר הפירות די דומה לארץ... הצלחנו לאסוף קצת פירות וירקות ואז ניגשת אליי מנהלת הסניף ומודיעה לי בצרפתית ואחרי זה גם באנגלית שהסופר עומד להיסגר בשמונה! השעה הייתה חמש דקות ל-8 אז מיהרנו לקחת מכל הפירות והירקות וגם ביצים, לחם ואבקת כביסה והגענו לקופה בזמן... לגלות שבסופר שלהם אני צריכה לשקול בעצמי את הפירות והירקות ולהדביק על השקיות שלהם מדבקות שמודפסות מהמשקל...נתנו לי לחזור לשקול הכל למרות שעת הסגירה ויצאנו לפחות עם חצי מהקניות שלנו.

יום 4: קמנו מוקדם והכנתי ארוחת בוקר של חביתות , ירקות, פירות (אננס שכבר נחתך והוכן בערב) ולחם עם חמאת בוטנים בטייק אווי ונסענו ל- Gorges du Fier במטרה להיות שם ב-9 וחצי עם הפתיחה.

כשהגענו כבר היה תור, עמדתי ונתתי לילדים ולעומרי לשבת ולאכול ארוחת בוקר בזמן הזה ( עומרי סובב בקטנה את הקרסול במסלול יום קודם). המסלול היה ממש יפה, פשוט יחסית להליכה ומוצל.

הילדים הלכו יפה ולמדו על כוחם והשפעתם של המים על אבנים, לאחר מכן ניסינו להגיע לתצפית יפה על האגם בהמלצה שמצאתי כשבניתי את הטיול, אבל גוגל מפות ואנחנו לא הצלחנו להבין את המיקום המדוייק וויתרנו.

זה כן הביא אותנו לביקור קצרצר ביער שבו הילדים קצת שיחקו משחקי דמיון כאילו הם באיזה מסע אחרי חיות ביער עם המקלות שלהם...

משם המשכנו ישר ל- Lac du Bourget בדרך ירוקה , יפה ומרגיעה וילדים ישנים. הגענו לאזור האגם עמית וניסינו למצוא את האזור הטוב להתמקם בו.

החלטנו על הנמל שאמור היה להציע מסעדות ומלונות, אך זה הרגיש אזור קצת מנומנם. בכלל בהשוואה לאנסי אזור האגם הרגיש קצת מנומנם, אבל האגם היה יפיפיה מבחינת הצבעים וגם טמפ' המים, צבע המים הזכיר לי אגמים בניו זילנד, צבעים של כחול שלא רואים בישראל. מצאנו לנו חוף נחמד להתמקם בו עם מים רדודים והילדים יצאו למסע מציאת אבנים כשעומרי ואני צופים בהם ונחים יחסית.

אחרי זה קפצנו למרכז קניות פתוח לאכול בבורגר קינג.(שם איתי הודיע רשמית שנמאס לו מהמבורגר. נסדר אותו בפעם הבאה 😜) וגם הצלחנו להשלים שם חלק מהקניות של היום הקודם וחזרנו לנוח בדירה.

יום 5: קמנו מוקדם יחסית( אזור שמונה 😜) ויצאנו באזור 9 ורבע לכיוון ACRO' AVENTURES TALLOIRES(כשיש לנו ארוחת בוקר טייק אווי בלינצ'סים, חמאת בוטנים ופירות, כולל אננס כמובן!).
הכניסה שלנו הייתה מוזמנת מראש עם הפתיחה של המקום, ב-10:00. עלות של 74 אירו לארבעתנו.

לילדים לא הייתה אפשרות לעשות את המסלולים האלה בלעדינו. ההחלטה על המסלולים היא תלויית גובה. הלבישו אותנו בחגורת ההצלה וחילקו אותנו לזוגות - איתי ואני הלכנו למסלולי הקטנים ועומרי ועמית ליותר גדולים...היה מאתגר לעומרי ולי קצת יותר מלהם 🤣
היו מקומות שהיינו צריכים להתכופף וללכת על ארבע, מקומות שהלכנו על רשת או קרשים באוויר ומקומות שהיינו צריכים לעשות אומגה שמתחילה גבוה( במקרה של עומרי ועמית גם עוברת מעל מכוניות ואנשים).

איתי ואני עשינו שני מסלולים מתוך הארבעה והספיק לאיתי, עמית ועומרי גם עשו שניים מתוך השלושה וזה גם כי הספיק לעמית. אני חושבת ששניהם הגיעו לקצה האומץ שלהם.

משם, לפי התכנית, המשכנו לחוף Plage Municipale de Talloires, הגענו ב-14:00 ועזבנו ב-17:00 שזה אומר הרבה! שם התלהבנו ממש מהחוף.

עמית קפץ מהמגלשה והמקפצה, עומרי נכנס לשוונג הקפיצות אחריו ואיתי נהנה מבריכת הקטנים ואני נהניתי מהאווירה הכללית והנופים, האמת שלא רק אני, כולנו.

ידעתי שאנסי יפה ומה יש לראות בה, אבל לא חשבתי שכל כך אתאהב בה שארגיש שלא בא לי לעזוב אותה, במיוחד בתור אחת שלא אוהבת קיץ...מסתבר שכל עוד אין לחות החום הרבה יותר נסבל, כשהמים נקיים, מתוקים, צלולים ובלי מדוזות זה הרבה יותר כיף להיות במים וכשהנופים הם הרים ירוקים ופסגות מושלגות זה הרבה יותר מרגיע.

בדרך חזרה החלטנו לסיים את היום בעיר העתיקה. באנו לדירה, התרעננו מעט ויצאנו להסתובב בעיר במטרה לאכול משהו בסגנון איטלקי. ישבנו באחלה מסעדה והזמנו שם פיצה, פסטה ופיש אנד צ'יפס( אנחנו בקטע של פיש אנד צ'יפס עכשיו).

היה שירות מעולה ואוכל טעים. אין טעם להמליץ על מסעדה כזאת או אחרת כי יש ה-מ-ו-ן מסעדות בעיר העתיקה כ-3/4 מהן איטלקיות והאמת, כולן נראות טובות כשעוברים ומסתכלים על המנות השונות והמחירים פחות או יותר כמו בארץ. אחרי הארוחה המשכנו להסתובב בעיר עד 11 בלילה וחזרנו לדירה.

יום 6: התעוררנו ברגוע בידיעה שאנחנו ביום האחרון באנסי ואנחנו מחפשים ליהנות מהחופים ואזור העיר העתיקה. למרות שקראתי במקום אחד בלבד שיש את שוק אנסי בימי שלישי, שישי וראשון, שאר המקומות דיברו על שוק רק בימי ראשון. לשמחתנו, השוק אכן גם ביום שישי( לא יודעת אם זה ככה רק בקיץ) והצלחנו לטעום ממנו, תרתי משמע. יצאנו ממנו עם פירות יער ומאקרונים בפיקניק קטן קרוב לאגם.

אחרי יומיים חפירות של איתי ( ולפעמים גם עמית הצטרף אליו באחוות אחים) על סוסים( אמיתיים, מחוברים לאופניים או כחלק מקרוסלה) חזרנו איתם גם לאופני הסוסים וגם לשני סיבובים בקרוסלה( הם פחות או יותר ממוקמים ליד גשר האוהבים). הפעם עמית ואיתי שלטו בנסיעה שלהם 😜.

אחרי זה נתנו לילדים קצת זמן משחק חופשי בגינה מקומית. מתה על זה שהם משחקים או רבים עם מקומיים. זה מדהים לראות את התקשורת בלי שפה.

עומרי ואני ישבנו בצד והחלטנו לנסות שוב לקחת סירת מנוע, שתיתן לנו אוויר ואווירה. היה קצת עומס שם והיינו צריכים להמתין. בינתיים מרחנו את הילדים כדי שלא נחטוף על הראש מהסבתות על כמה הם השתזפו.

הסירה הייתה החלטה מעולה. נהנינו שוב כאילו לא עשינו את זה ארבעה ימים קודם.

עמית שכלל את הקפיצות, עומרי תרגל אותן, שמענו מוזיקה מהרקמול שהבאנו והרגשנו משוחררים מהכל. אחר כך, בדיוק כמו בפעם הקודמת שלקחנו את הסירה, עמית ואיתי נשכבו להם בשמש, כמו צרפתים מקומיים- איתי, שוב, נרדם ועמית היה בדרך...

ועומרי ואני? ישבנו לנו מחובקים יחד בספסל הנהג ונהנינו מעשרים דקות שלנו עם האגם והמוזיקה.

בחזרה הערנו את איתי ועמית עם גלידות בדוכן גלידות לצד האגם והחלטנו לחזור לאוטו ולנסוע לחוף שהיה בתכנון, אבל עדיין לא הגענו אליו והיו עליו המלצות - plage d'angon.

אמרנו לעצמנו שהכי הרבה, אם הוא לא משהו, אנחנו במרחק חמש דקות מהחוף plage Municipale de Talloires.
בדרך לאוטו שהיה בחניה ליד הדירה חיפשנו את חנות השוקולטייר של Philippe Rigollot Pâtissier Chocolatier וגילינו שהוא סגור כי יצא לחופשה בדיוק כשאנחנו הגענו, אז התפשרנו על קונדטוריה אחרת שמשכה אותנו בגלל מרנג בגודל הראש שלי. זרמנו שם עם עוד מאפה בריוש ואקלר שעומרי לא הצליח להחזיק את עצמו מלאכול כבר בדרך לאוטו...

בסופו של דבר הגענו לחוף באזור 18:30 ויצאנו ב-21:15 בערך..איזה חוף כיפי!

כל כך נהנינו שכבר הזמנו לנו שם ארוחת ערב עם כמה מנות קלילות וטעימות שאכלנו בשיתוף ממש על שפת האגם לאור השקיעה, בזמן שאנשים מתקפלים להם ומורידים אוויר מהגלשנים והסאפים המתנפחים שלהם( זה ממש מגניב!). איך עומרי אמר לי באותו רגע: "זה סוף מושלם לסיכום אנסי".

אז יש עוד שמורות טבע וגנים בוטנים שאפשר לראות באנסי וסביבה ולכן היא שווה את הכמה ימים עד שבוע, הייחוד שלה הוא באמת החופים, הספורט הימי והצניחה שמסביב והאווירה הקסומה ( והרומנטית).

חזרה הביתה- מאנסי המשכנו לשבוע בשאמוני ולאחר מכן שבוע בשוויץ. מאחר והטיסות של איזי ג'ט ממש מוקדמות בבוקר, העדפנו לינה באזור שדה התעופה- בצד הצרפתי בו החזרנו את הרכב.

על מנת להתקרב לשדה התעופה יום קודם יצאנו לכיוון ג'נבה, עשינו עצירה במונטרה עם הליכה קלילה על הטיילת סביב האגם, אכלנו מקדונלדס יקר יחסית למה ששילמנו עד כה בטיול, אבל בהשוואה לישראל, עדיין יותר זול ממנה! והמשכנו בנסיעה לכיוון המלון שלנו בצד הצרפתי של שדה התעופה. התמקמנו במלון ועומרי נסע להחזיר את האוטו. ביקשתי מהמלון שאטל חזרה מהשדה למלון, אך הם אמרו שזה רק למי שנוחת ולא אחרי הצ'ק אין אצלם והציעו להזמין מונית. הסברתי שהגענו קודם אליהם כדי שנוכל לפרוק את הדברים והילדים ובאו לקראתי וסידרו לעומרי נסיעה חזרה....שעה אחרי הבנתי כמה טוב שהתעקשתי. מונית מהמלון לשדה עולה 50 -60 אירו! מרחק של 10 דקות נסיעה...גם המלון וגם נהג המונית שז'נבה מאוד יקרה. הילדים שיחקו עם מקלות בחצר הגדולה של המלון, אכלנו ארוחת ערב במלון, ארוחה בסדר, המלצר היה מאוד נחמד וגם הראה לילדים ולעומרי קיפוד בחוץ. קמנו למחרת בארבע, יצאנו לשדה וחזרנו הביתה בשלום:).