top of page

הרי הרוקי הקנדיים - Canadian Rockies




טיול שעשינו בתחילת יולי 2016. טיול שבטוח נחזור עליו שוב. אזור מאוד נח לטיול, מסלולים לא קשים מדי להליכה, מזג אוויר מושלם והמון דובים!


הרכב: זוג + עמית בן 1.8


הגעה- הטיול שם היה אחרי כמה ימים בוגאס (עומרי היה בטורניר פוקר), לקחנו טיסה מוגאס לעיר קלגרי. עיר נחמדה לעצירה לפני שיוצאים לבאנף.


יש כאלה כשעושים את המסלול שלנו לכיוון ונקובר, יש כאלה שעושים הפוך ומתחילים בונקובר ויש כאלה שגם ממשיכים צפונה ומשלבים את אלסקה.


משך הטיול: שבוע


מועד: יולי 2016


התקופה לטייל: העונה לטייל בהרי הרוקי הקנדיים היא בחודשי הקיץ הישראלים יוני-אוגוסט. זוהי תקופת הקיץ שם וכבר קר שם לבגדים ארוכים.

לינה: התחלנו בלילה בקלגרי כדי לא לעשות נסיעה ארוכה לבאנף. שם ישנו שני לילות ועוד שני לילות בג'ספר ואז משם נסענו לונקובר.



מה יש לראות? טבע ודובים:)



: The Icefield Parkway הכביש בתוך ובין באנף לג'ספר, כביש שראינו בו שמונה דובים! באף פארק בארצות הברית לא ראיתי כזאת כמות של דובים בזמן כל כך קצר, אפילו פגשנו דב שחצה גשר מול הפנים שלנו



אגם מינוונקה (Minenewanka lake): אגם מקסים ביופיו על רקע ההרים, ממליצה לא לפסוח עליו ולבוא ליהנות מהנוף הקסום.




: Johnstone canion הקניון נמצא 25 ק"מ מבאנף. המסלול לאורך נהר הזורם בקניון ובו 2 מפלים. למפל התחתון 1 ק"מ לכל כיוון ואינו קשה. עד למפל העליון 1.5 ק"מ נוספים עם דרגת קושי בינונית.



מסלול ההליכה יפה מאד ועובר בתוך

.יער. ‬ מסלול הליכה לא קשה במיוחד(עשינו עם עמית כשהיה בן 1.8 במנשא) החלק הפחות כיפי במסלול היה הגשם החזק שתפס אותנו תוך כדי...



אגם לואיז (Lake Louise): חוויה מדהימה, טעימה וממש לא יקרה כמו שהיא נראית. כל הזמן הייתי עסוקה בלהיות נפעמת מהנוף ולשים לב שעמית לא מעיף את הבקבוק שלו למים.


Moraine lake

אגם יפה וקסום בצבע טורקיז עם נוף משגע. אחלה מקום לשכשוך רגליים ולמשחק אבנים ומקלות לילדים.

נהר הסוס הבועט Kicking horse river (natural bridge) ): שם קצת מוזר לנהר, אבל יש סיפור מפורט מאחורי זה נוצר ממש גשר טבעי שניתן לעמוד עליו ולצפות בזרימת המים המטורפת.



Emerald lake

אגם מדהים בצבע טורקיז עם הרים גבוהים סביבו. צמוד לאגם מלון דירות שנקרא Emerald Lake Lodge. אפשר לעבור על הגשר שמוביל אל Emerald Lake Lodge ולטייל בתוכו, או בשביל לאכול במסעדה. ליד הגשר יש סירות להשכרה בחצי מחיר מאגם לואיז.יש מסלול מעגלי קליל סביב לאגם שאורכו 5 ק"מ למי שמחפש לעשות שם מסלול.




אגם מליגן (Maligne lake): עם נוף מהמם ממנו יצאנו להפלגה בסירה (לא פרטית) לאי בשם spirit island.


קניון מיסטיה (Mistaya Canyon): נמצא במרחק קצר מכביש הקרחונים. המסלול לא ארוך להליכה ובדרך עוברים מעל גשר עם נוף יפה. וממשיכים לנהר מוקף בברושים.



אגם פיטו ( Peyto Lake) : הוא אגם מי קרחונים בשטח הפארק הלאומי באנף. האגם נמצא בעמק ברכס ואפוטיק בגובה של 1,860 מטרים מעל פני הים. במהלך חודשי הקיץ, כמויות משמעותיות של מי קרחונים נמסים לתוך האגם ומעניקים לו צבע טורקיז בוהק.



מרכז הקרחונים קולומביה ( Colombia ice field): מרכז הקרחונים קולומביה (Columbia Icefield Center), ה- אטרקציה בטיול. יש מרכז מבקרים עם תצוגות המוקדשות לתופעת הקרחונים, אבל גולת הכותרת היא סיורי ההליכה על קרחון אתבאסקה (Athabasca) שיוצאים משם, ניתן גם להצטרף לסיורים באוטובוס מיוחד שנוסע על הקרחון. אנחנו עשינו את זה באוטובוס וזאת הייתה חוויה מהממת. האוטובוס האדום על הקרחון הלבן- הכי קנדי שיש!


יש במקום גם גשר עם הרצפה השקופה,בגדול זה מגניב, אבל שם הצילומים של הרצפה לא יצאו מגניבים במובן שמבינים את העומק כמו למשל תמונות שיצאו לנו ברצפה במגדל הטלויזיה בשנגחאי.




עמק חמשת האגמים (Valley of the five lakes) : מסלול הליכה מעגלי מקסים שעוברים בו בחמישה אגמים... צילמנו, הצטלמנו, שיחקנו בזריקת אבנים, נהנינו מהנופים ו...הלכנו לאיבוד והמסלול התארך לשלוש שעות כשבנוסף, עוד עמית נרדם לנו בדרך. לקחנו את זה .ממש בקלות ועד היום אנחנו צוחקים כשאנחנו נזכרים בזה. כיף שיש את התמונות להיזכר ברגעים האלה



מפלי טאקאקה (Takakkaw Falls) : מפלים שיורדים בעוצמה שאת לא נשארת יבשה לגמרי עומרי ואני לא שוכחים איך עמית בכה ורצה לצאת .מהעגלה כשאנחנו מנסים להצטלם ליד המפל בלי להירטב.


Athabasca falls המפלים נמצאים כמעט בקצה כביש הקרחונים בג'ספר. למרות העייפות המצטברת בעקבות עצירה במספר נקודות עניין בדרך, שווה לעצור גם כאן. הליכה קצרצרה מהחניה, המסלול שטוח וסלול עם גשרים רבים - היינו רק בחלקם, מפאת העייפות, אבל הספקנו בהחלט להתרשם, במיוחד ממקום המפגש של המים לפני שהם נופלים למטה – ללא ספק מרשים ביותר.




הר אדית קאוול ( Mount Edith Cavell): קרחון שאליו מסלול הליכה גם לא רציני מבחינת דרגת הקושי. לצערי, עצרנו בשלב מסויים ולא הגענו למצב שאנחנו רואים את הקרחון, אבל לא ממש לידו בגלל לוח זמנים צפוף.




האי ויקטוריה (Vancouver Island ): שטנו ללילה באי ויקטוריה. לאי הגענו במעבורת שהעבירה אותנו ואת הרכב. הסיבה שבגללה מגיעים לאי היא גני בוצ'רט היפים..





שם היינו בגני בוצ'ארט שמאוד יפים(בעיני יותר מגני ורסאי בצרפת או טיבולי באיטליה) , נהנינו מהצמחייה המהממת וגם ממסעדה נחמדה עם אווירה מהממת בה הזמנו Afternoon tea.


וונקובר ( Vancouver): שני לילות לינה בונקובר לפני או אחרי המעבורת לאי ונקובר (ויקטוריה) . אנחנו פיצלנו לילה לפני ולילה א הלכנו לאקווריום, שוטטנו ברחובות, אכלנו במסעדה של המלון בו ישנו (לא זוכרת את השם) עם נוף מטורף מהחדר, כפי שניתן לראות בתמונה, ומסעדה מסתובבת עם תצפית של 360 מעלות.









132 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page