top of page

ניאגרה פולס - Niagara Falls



למפלי הניאגרה המרשימים שבעצם נמצאים גם על שטח ארצות הברית וגם על שטח קנדה הגעתי פעמיים, פעם עם עומרי, עוד לפני שהתחתנו ובפעם השניה כבר עם עמית, ההורים שלי, אחותי ואמא של עומרי כחלק מטיול גדול יותר בארצות הברית. אז מאיפה כדאי להגיע? אם אתם מגיעים מארצות הברית, אתם יכולים ליהנות משני הצדדים, אך אם אתם בצד הקנדי, אל תטרחו לחצות לצד האמריקאי כי, ללא ספק, הצד הקנדי מרשים הרבה יותר.


הגעה: לניגארה פולס הגענו בטיסה של שלוש וחצי שעות מוגאס לטורנטו כחלק מטיול ארוך יותר בארצות הברית (פלוס שלוש שעות קדימה במעבר ממערב למזרח היבשת). בטורנטו אספנו שתי מכוניות פרטיות כי אין שם להשכרה מכוניות של 12 מקומות ויצאנו לנסיעה של שעה ורבע למפלים. למזלנו, קיבלנו את החדרים על הבוקר כי היינו מותשים מטיסת הלילה.


בביקור הקודם של עומרי ושלי לניאגרה פולס הגענו ברכבת של תשע שעות מניו יורק וחזרנו ממנה בהליכה על הגשר לגבול עם ארצות הברית, לעיר הקרובה ביותר אליה, באפולו כדי לקחת משם טיסת המשך.


אוכל: אנחנו מסוג המטיילים שלא מתעכבים באיפה נאכל, די זורמים ואוכלים איך ומתי שמזדמן ואם זה טוב אז נשמח לחזור שוב.בעיירה עצמה היו מסעדות נחמדות לאורך הרחוב, אך בעקבות ביקור של אמא שלי וחמותי בסופר(זה הפך לבילוי בשבילן) החלטנו לקנות סלטים מוכנים, לחם, פסטרמה וגבינה ולעשות פיקניק בפארק נחמד במרכז העיירה. היה שווה את זה מבחינת האווירה והטעמים(פחות המחיר).

כסף: שילמנו בדולר קנדי שקנינו מראש בארץ, אבל כשכבר נגמר לנו ורצינו לשלם בדולר אמריקאי לא נתקלנו במצב שאי אפשר לשלם בו (כמובן בשער פחות משתלם) בסופר, במלון וכו' ולקבל עודף בדולר קנדי בלבד. זה ממש עוזר שהם מקבלים גם דולר אמריקאי כי לפני שש שנים עומרי ואני שכחנו שעברנו את הגבול מארצות הברית ואנחנו במדינה אחרת...ונזכרנו רק כשקיבלנו את החשבון אחרי הארוחה.


לינה: ישנו שני לילות במלון סופר 8 בעלות כוללת של 270 דולר קנדי לחדר(כולל מיסים שונים וחניה) . המלון נחמד למי שלא מחפש יוקרה, אבל עדיין חדר נקי ונעים ובמרחק של עשרים דקות הליכה מהמפלים. (לפני שש שנים בעלי ואני היינו שם וישנו במוטל 6 שממש קרוב לסופר 8 ועל אותו עיקרון).


אטרקציות: האטרקציה העיקרית היא להגיע למפלים ופשוט להביט בהם, זה מסוג הדברים שתרצה לצלם עוד ועוד כי בכל רגע שאתה מסתכל עליהם אתה רוצה להנציח את היופי והעוצמה שהטבע מספק . זרימה מטורפת של מים כחולים - ירוקים שככל שתתקרב אליהם לא תישאר יבש! נהנינו כולנו רק מללכת לאורכם ולהתרשם מפלאי הטבע. בלילה יש אורות המאירים אותם, אבל לא מרשימים כמו לראות אותם ביום. יש תקופות שהם עושים מופע זיקוקים מעל המפלים כל ערב או בימים מסויימים. אנחנו הגענו בתקופה שלא היו בכלל, אחרי תקופה שהיו ממש כל ערב(לדברי המוכרת בחנות). הסירה(של חברת Hornblower ) - לפני שש שנים בעלי ואני עשינו רק אטרקציה אחת והיא הסירה שנכנסת קרוב למפלים- אטרקציה מטורפת ומרטיבה. הפעם החלטתי לעשות אותה ולהוסיף אטרקציות נוספות, לכן קנינו את הכרטיס שעלה 64 דולר לאדם(ילד על גיל 5 חינמי) וכלל את הסירה, שלוש אטרקציות נוספות ושאטל שמעביר אותך לאחת האטרקציות שמרוחקת בחמישה קילומטרים. לסירה עולים ללא הרשמה מראש, פשוט באים ונעמדים בתור(לסירה יכולים לעלות עד 700 אנשים). בכניסה קיבלנו מעיל ניילון שעוזר לך להישאר יבש( חלקית) , עולים לסירה בעלת שני המפלסים ויוצאים לתצפית קרובה למפלים ומקלחת קלה. טוב שתיכננו ללכת לנוח בחדר אחרי האטרקציה כי היו כאלה שהיו צריכים מלתחה חדשה. . סרט- הסרט מציג את תהליך היווצרות המפלים בצורה מקסימה וקצת רטובה. יצאנו מרוצים מהאטרקציה. היא העבירה את התהליך בצורה מיוחדת ומוחשית.


המסע מאחורי המפלים (Journey behind thrle falls) : כניסה למנהרה ארוכה שנחצבה בהר והביאה אותנו ממש מאחורי המפל בנקודות שונות, הנקודה הראשונה הייתה הכי מגניבה, השאר פחות, אבל היו עובדות מעניינות על המפלים לאורך המסדרון, כמו מי היחיד ששרד את הנפילה מהמפלים ועוד.


מסלול ה-White Water Walk: המסלול נמצא במרחק חמישה קילומטרים נהיגה בשאטלים או עצמאית. אנחנו הגענו עצמאית. המסלול הוא לאורך הנהר עצמו, ממנו מגיעים המים למפלים. במקום יש גשר עליו הולכים לאורך הנהר, עם תחנות שונות שניתן לרדת קרוב יותר למפלים. הלכנו לאורכו, מתפעלים מהזרימה, מצטלמים בכל נקודה אפשרית, מקנאים ביופי הזה וחושבים אם יש אפשרות לעשות ראפטינג שם( ראפטינג בנהר הניאגרה הוא בדרגה 6 ולפי סיפור איש המעלית-אנשים שונים ניסו לשוט על הנהר עם סירות שונות ואף אחד מהם לא צלח אותו בקלות. לא יודעת אם קיים המשוגע שינסה היום...


רכבל האירו קאר(Whirpool Aero Car): ויתרנו על הרכבל כי קיבלנו את התצפית שראו ממנו בחינם וגם כי נפלנו על יום סופר קר!


מגדל ה-Skylon: מגדל בסגנון הסטרטוספיר בוגאס המהווה תצפית טובה של 360 מעלות על המפלים וגם אפשרות לשלב ארוחת בוקר/צהריים או ערב במסגרת בופה או במסגרת מסעדה רגילה בה הרצפה גם מסתובבת. הלכנו על ארוחת הערב בשש בערב ב-40 דולר לפני מיסים כדי לתפוס את התצפית באור, בשקיעה ובחשיכה. לסיכום, הנוף היה שווה, האוכל פחות... לפחות התנחמנו בפירות הטעימים, בקינוחים הנחמדים ובירקות הטריים. יצאנו ב-46 דולר קנדי לאדם אחרי שויתרנו על הכמה דולרים תרומה לשמירה על המפלים(יסלחו לנו הקנדיים).


האטרקציות בסביבת המפלים: האזור של המפלים מלא באטרקציות- מוזיאון שעווה, מוזיאון ריפליס, חנויות ממתקים, גן עדן שלם לילדים ו... באולינג! לכבוד או לא לכבוד יום הולדתי נכנסנו לשחק באולינג וזה היה ערב כיפי, מלא בצחוקים ומפתיע כשאמא שלי וחמותי הובילו בנקודות כשהן לא נראו מתאמצות בכלל בשליחת הכדור במסלול, אלא נראו בכלל באמצע שיעור בלט קלאסי ... התחרותיות והצחוקים באותו ערב המשיכו עוד בהוקי שולחן...אלה היו רגעים קטנים של כיף שרק מי שהיה ויזכר ימצא את עצמו צוחק צחוק מתגלגל.


מפעל השוקולד- Chocolate F/X:בדרך ממפלי הניאגרה פולס לעיירה ניאגרה און דה לייק עצרנו במפעל השוקולד הנחמד הזה, קיבלנו בו סיור מעניין מאוד ב-2.5 דולר לאדם שכלל גם שוקולד קטן מתנה לבחירה והרבה טעימות מהשוקולדים השונים.

. העיירה ניאגרה און דה לייק: עיירה קסומה וציורית בסגנון עיירות בשוויץ או בהולנד. ללכת ברחובות שלה ולהרגיש איזה קסם סתוי עם העצים, חנויות הבוטיק הכל כך יפות מבחוץ ומבפנים, סנאים משוטטים ומטפסים על העצים והבתים היפים. באמת עיירה קסומה שהייתה סיום מרגיע לטיול גדוש בחוויות.


67 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page