top of page

סרי לנקה




הרכב: זוג (ירח דבש)


תקופה: מרץ 2013


משך הטיול: 10 ימים (ועוד 3 ימים במלדיביים לסיום)


טיסה: טסנו לקולומבו עם Royal Jordanian עם קונקשיין בירדן.


עלות הטיול: העלות כוללת רכב ממוזג+מדריך/נהג דובר אנגלית +כניסות לכל האתרים המוזכרים במסלול+ בתי מלון מדרגה של 4 כוכבים ומלונות בוטיק במסגרת של חצי פנסיון + העברות משדה התעופה וחזרה לשדה ביום האחרון לטיול עלות הטיול 1590 דולר.


לינה: ישנו במלונות שונים ועל כל אחד מהם אני יכולה לומר רק דברים טובים, כל המלונות ברמה מאוד גבוהה מבחינת קבלת הפנים, החדרים והאוכל הטרי והטעים כל כך.


נהג מדריך: מכל הטיולים שעשינו היו שני טיולים שנעזרנו במדריך חיצוני- סין וסרי לנקה. בסרי לנקה לקחנו לנו נהג - מדריך דרך טיולי מוסקט. מוסקט בנו לנו מסלול לפי האטרקציות שחיפשנו לראות וכן, גם סגרו לנו את המלונות לאורך הטיול. על אף שהמסלול היה סגור מראש, הייתה גמישות די גדולה בטיול וקיבלנו הצעות שונות מהמדריך כמו מקום לעיסוי ממש טוב, מופע אש נחמד ואפילו לבקש ממנו להתחיל את היום יותר מאוחר כדי ליהנות מיותר זמן חופשי באחד המלונות.


כשחיפשנו יעד לירח דבש חיפשנו משהו כמו תאילנד, אבל אחר. אני אפילו לא זוכרת מאיפה הגיע הרעיון לסרי לנקה, אני רק זוכרת שתוספת המלדיביים הייתה מחבר של עומרי שאמר שזה שילוב מצויין ואכן זה היה שילוב מצויין. התחלתי לחפש מהר חברה שתוציא את הטיול שלנו לפועל, רצינו משהו מפנק שיוביל אותנו בטיול וייקח אותנו ממקום למקום והחברה שאיתה סגרנו בהחלט סיפקה לנו את זה. הגענו למלונות יפים ומפנקים, אכלנו ארוחות טעימות עם תיבולים מעניינים וטובים וקיבלנו הרבה טבע ותרבות.


ה



אטרקציות:

הפארק הלאומי הורטון פליינס (Horton Plains National Park) - מסלול ההליכה מעגלי ואורך כשלוש שעות (9 ק”מ). מישורי הורטון אחת משמורות הטבע המיוחדות בסרי לנקה גבוהה – כ- 2000 מטר מעל פני הים והמסלול עובר בין יערות עננים עצים ננסים צמחי תבלין פראיים חיות קטנות המסתובבות חופשי בשטח ובסטיה קטנה מהמסלול תוכלו לבקר את מפלי בייקר. הפיק בשמורה הוא התצפית הנקראת "סוף העולם" World's End, שבאמת הרגישה קצת סוף העולם, הרגשנו בתוך ענן..התצפית מפורסמת בגלל הפתאומיות בה המצוק נשבר כלפי מטה אל המישורים ונקודת האופק הרחוקה שאפשר לצפות אליה. לאורך ההליכה זכינו לראות קופים על העצים, אך לא חיות אחרות. . מלבדה יש גם מפל מים יפה ונוף ירוק לאורך כל המסלול. ההליכה הייתה לא קשה וברובה מישורית. אני זוכרת שהביקור במישורי הורטון לא היה חלק מהתכנית הראשונה של הטיול והוסף לבקשתנו כמסלול הליכה בטבע.



בית המחסה לפילים יתומים פינאוולה- כשעה וחצי נסיעה מקולמבו נמצא בית המחסה לפילים יתומים, שם מוצאים פילונים שהוריהם נהרגו. במקום אפשר לרכוב על פיל (היום לא הייתי רוכבת עליו), להאכיל אותו באבטיחים ואפילו לקלח אותו (ולקבל מקלחת קקי שיש לו בדיוק תוך כדי). המקום הוקם ב-1975 במטרה לספק מקלט לגורי פילים שנמצאו בגפם בטבע.

מצודת הסלע סיגיריה (Sigiriya) - אחד המקומות שהרשימו אותי בסרי לנקה הוא מצודת סיגיריה (Sigiriya), שנמצאת על סלע בגובה 200 מטר. המצודה שימשה בעבר למגוריו של אחד המלכים והדרך אליה היא בטיפוס של 1,200 מדרגות. הדרך למעלה מעניינת בזכות ציורי קיר שצויורו על קירות הצוק, הנוף והקופים שפגשנו. שימו לב שהם מאוד חכמים ובחיפוש אחר אוכל הם מסוגלים גם לקחת דברים אחרים ולכן חשוב לא להוציא לידם אוכל או לפתוח את התיק.



שוק הדגים בקולומבו – בשעת בוקר מוקדמת זו מגיעות ספינות הדייגים אחרי לילה באוקיאנוס ופורקות את שלל הדגים ופירות הים. במקום מתנהל מסחר ערני ותוסס בין הסוחרים לדייגים.

מערות הנזירים בדמבולה- מערכת עתיקה של מערות ענק בתוכם ציורי קיר

עתיקים ומדהימים ביופים ופסלי ענק של בודהה. כדי להגיע למערות צריך לטפס כ- 500 מדרגות.

לצדי המדרגות מחכים לעולי הרגל המביאים את המנחה לאלים , עשרות קופים המנסים לחטוף את

המנחה מידי המאמינים. זהו אתר מורשת עולמי.


גני התבלינים במטלה – קיבלנו הסבר על התבלינים השונים והשימוש השונה שבהם. בקאנדי יצאנו לסיור בעיר ובשוק המקומי.



הגנים הבוטניים, גני פראדניה- מגוון בלתי נגמר של צמחים וסנאים המסתובבים במקום חופשי . ישנם זנים שונים של עצים, צמחים ופרחים צבעוניים.




נווארה אליה (Nuwara Elia), אזור מטעי התה וביקור במפעל תה - בהשפעת השלטון הבריטי, התה של סרי לנקה מפורסם בכל העולם, ואחד המראות שמזוהים עם סרי לנקה יותר מכל הוא מטעי התה האינסופיים שלה. מטעי התה נמצאים באזור הגבעות שמסביב לעיר - גבעות ירוקות מכל עבר, יערות, עננים, אגמים, מפלים ומטעי תה. אנחנו חובבי תה גדולים ונהנינו מאוד מהנופים והביקור במפעל. למדנו הרבה(כבר הספקתי לשכוח) וכמובן שיצאנו בשלל של תה לנו ומתנות למשפחה בארץ.



קאנדי –אחד מאתרי העלייה לרגל החשובים ביותר בעולם הבודהיסטי נמצא בקנדי – מקדש השן, בו על פי המסורת שמורה אחת משיניו של בודהה. המקדש המרשים, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מוקף בבריכת מים ובחומות לבנות, והחלל הפנימי שלו מקושט בפסלים, ציורים ועיטורי זהב.

קנדי היא עיירה נעימה הממוקמת כ-500 מטר מעל פני הים. במרכז העיר אגם מלאכותי, ולצדו מקדש השן המפורסם, ומסביב שכונות, גנים וגבעות שעליהם נראים פסלי בודהא. מידי יום, בוקר וערב, מתקיימים במקדש השן טקסי פוג'ה לכבודה של השן הקדושה, שאליו מגיעים מאמינים נושאים פרחי לוטוס ויסמין. מידי יום בשעה 17:00 מתקיים מופע מחול קנדיאני שהוא הרבה יותר מהופעת רקדנים. זהו טקס עתיק, שכולל בליעת אש והליכה על גחלים.



ראפטינג- הראפטינג לא היה כלול במסלול, אני זוכרת שזאת הייתה הצעה של הנהג שלנו וזרמנו איתה תרתי משמע. עומרי,כמובן, נכנס למים באיזהו שלב ואני, כמובן, ויתרתי.


צבי ים- צבי הים שבקוסגודה ( Kosgoda) - בקוסגודה יש אתר קינון מיוחד לצבי ים. ניתן לסייר במדגרות צבי הים לראות וללמוד על תהליך הרבייה והבקיעה' להחזיק ביצים ותינוקות של צבים שזה עתה בקעו ואפילו לפגוש צב לבקן.


שייט בסירה בנהר המדגונגה - יצאנו לשייט ובדרך התקרבה אלינו פתאום סירה עם ילד קטן שהזכיר לנו את מרקו מ"הלב" . מרקו הזה הביא לנו ללטף, להצטלם עם הקוף תמורת סכום מסויים וגם להאכיל אותו בתפוז.


חופי הים בדרום סרי לנקה - אחרי שטעמנו תרבות, נופים וטבע, הסיום המושלם(לפני הסיום הבאמת מושלם במלדיביים) היה להגיע למלון מפנק על אחד מחופי הים. במארווילה (Marawila) או בפאסיקודה (Passikudah), לקחנו כמה ימים במלון עם בריכה שממשיכה את החול הלבן והמים הכחולים של האוקיינוס. זה משהו שכדאי לאמץ בכל טיול שמציע גם וגם. האזור מושלם לגולשים וגם לסיום, אין כמו לסיים במקום שאפשר לנוח בו כי זה הרי ידוע שצריך חופשה אחרי החופשה:).


48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page